-
RecordNumber
1397
-
CallNo
ENG2 762
-
Author
مهدي علمدارلو، محمد
-
English Author
Mohammad Mahdi Alamdarlou
-
FarsiTitle
آموزش چند وجهي و پيشرفت زبان آموزان زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي در دستورزبان و واژگان،مشاركت و انگيزه
-
Title
Multimodal Teaching and EFL Learners’ Grammar and Vocabulary Achievement, Engagement and Motivation
-
Degree
كارشناسي ارشد
-
Date
1404/07/01
-
Collation
74 P .
-
Supervisor
Zahra Amirian
-
Consultor
Saeed Ketabi
-
Persain Descriptors
آموزش چندوجهي , پيشرفت دستور زبان , پيشرفت واژگان , مشاركت , انگيزه
-
English Abstract
This study examined the effects of multimodal teaching on 9th-grade Iranian EFL learners’ grammar and vocabulary achievement, engagement, and motivation. A quasi-experimental pre-test and post-test design was employed with 100 female students from two public schools in Shiraz. The experimental group received multimodal instruction integrating visual, auditory, and interactive modes, while the control group was taught through conventional methods. Data were collected through a standardized grammar and vocabulary test, a motivation questionnaire adapted from Dörnyei (2005), and an engagement questionnaire adapted from Jang et al. (2016). The results of paired-samples t-tests and MANOVA indicated that multimodal instruction significantly improved learners’ grammar and vocabulary achievement, as well as their engagement and motivation, compared to conventional instruction. The findings highlight the effectiveness of multimodal teaching in fostering linguistic and affective development and suggest its potential for creating more inclusive and engaging EFL learning environments.
-
FarsiAbstract
اين پژوهش به بررسي تأثير آموزش چندوجهي بر پيشرفت دستاورد دستور زبان و واژگان، مشاركت و انگيزه زبانآموزان دختر پايه نهم ايراني در درس زبان انگليسي بهعنوان زبان خارجي پرداخته است. اين تحقيق با استفاده از طرح شبهآزمايشي پيشآزمون و پسآزمون و با مشاركت 100 دانشآموز از دو دبيرستان دولتي در شهر شيراز انجام شد. گروه آزمايش آموزش را از طريق روش چندحالتي شامل منابع ديداري، شنيداري و تعاملي دريافت كرد، در حالي كه گروه كنترل با روشهاي سنتي آموزش ديد. ابزارهاي گردآوري دادهها شامل آزمون استاندارد دستور و واژگان، پرسشنامهي انگيزه برگرفته از دورني (2005) و پرسشنامهي مشاركت برگرفته از جانگ و همكاران (2016) بود. نتايج آزمون t زوجي و تحليل واريانس چندمتغيره (MANOVA) نشان داد كه آموزش چندوجهي در مقايسه با آموزش سنتي موجب بهبود معنادار در دستاورد دستور زبان و واژگان و نيز افزايش انگيزه و مشاركت يادگيرندگان شد. يافتهها مؤيد اثربخشي آموزش چندوجهيدر تقويت رشد زباني و عاطفي زبانآموزان و نقش آن در ايجاد محيطهاي يادگيري فراگير و پويا در كلاسهاي زبان انگليسي است.
-
DataEntry Person
محمد مهدي علمدارلو
-
identification number
4021744019
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
148219
-
english letter approval page
148220
-
number of chapters
5
-
full text
148221
-
full text word latex
148222
-
home pages
148223
-
chapter one
148224
-
second chapter
148225
-
chapter 3
148226
-
chapter 4
148227
-
chapter 5
148228
-
table of contents
148229
-
sources of references
148230
-
english descriptors
Multimodal Teaching , Grammar Achievement , Vocabulary Achievement , Engagement , Motivation
-
english descriptors - جزئيات
-
Link To Document :