-
RecordNumber
1390
-
CallNo
ENG2 757
-
Author
عزيزي بلاني، مائده
-
English Author
Maedeh Azizi
-
FarsiTitle
بررسي رابطه بين ذهنيت آموزشي ثابت و در حال رشد معلمان زبان انگليسي با معنا در زندگي، كار معنا دار و نداي دروني
-
Title
Investigating the Relationship Between EFL Teachers’ Fixed and Growth Teaching Mindsets and Meaning in life, Meaningful Work, and Calling
-
Degree
كارشناسي ارشد
-
Date
1404/06/24
-
Collation
101 p.
-
Supervisor
Dr. Nourollah Zarrinabadi
-
Consultor
Dr. Saeed Ketabi
-
Persain Descriptors
ذهنيت تدريس , ذهنيت رشد , ذهنيت ثابت , معنا در زندگي , كار معنادار , نداي دروني
-
English Abstract
English teachers’ beliefs about the nature of teaching capability can influence various aspects of their personal and professional lives. This study aimed to investigate the relationship between Iranian EFL teachers’ teaching mindsets (growth vs. fixed) and their meaning in life, meaningful work, and calling. To this end, a total of 304 Iranian EFL teachers (35.5% male and 64.5% female), working in private language institutes in Isfahan, were selected through convenience sampling. Participants completed four self-report questionnaires assessing teaching mindsets, meaning in life, meaningful work, and calling. The data were analyzed using SPSS 26.0 and AMOS 26.0 statistical software. The results revealed that teachers with a growth teaching mindset were more likely to report a higher presence of meaning in life, a stronger sense of meaningful work, and a deeper experience of calling. The findings underscore the role of mindset in shaping how EFL teachers perceive their work and life purpose, offering valuable implications for teacher training, professional development, and educational policy.
-
FarsiAbstract
باورهاي معلمان زبان انگليسي درباره ماهيت توانايي تدريس ميتوانند بر جنبههاي مختلف زندگي شخصي و حرفهاي آنها تأثير بگذارند. اين مطالعه با هدف بررسي رابطه بين ذهنيت هاي تدريس (يعني ذهنيت رشد و ثابت) و معناي زندگي، كار معنادار و احساس رسالت يا نداي دروني در ميان معلمان ايراني زبان انگليسي انجام شد. بدين منظور، 304 معلم زبان انگليسي ايراني (35.5% مرد و 64.5% زن) كه در مؤسسات زبان خصوصي شهر اصفهان مشغول به كار بودند، از طريق نمونهگيري آسان انتخاب شدند. شركتكنندگان به چهار پرسشنامه درباره ذهنيت تدريس، معنا در زندگي، كار معنادار و رسالت پاسخ دادند. سپس دادهها با استفاده از نرمافزارهاي آماري SPSS نسخه 26 و AMOS نسخه 26 تحليل شدند. نتايج اين تحقيق نشان داد كه معلمان داراي ذهنيت رشد در تدريس، بيشتر به دنبال معنا در زندگي، كار معنادار و رسالت خود مي گشتند و بنابراين درجات بالاتري از معنا در زندگي، كار معنادار و احساس رسالت را تجربه مي كردند. يافتهها نشان مي دهند كه ذهنيت رشد در شكلگيري درك معلمان از شغل و هدف زندگيشان از اهميت ويژه اي برخوردار است و اين اهميت ها پيامد هاي فراواني براي آموزش معلمان، توسعه حرفهاي آنها و سياستگذاري آموزشي به همراه دارد.
-
DataEntry Person
مائده عزيزي بلاني
-
identification number
4021714035
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
146194
-
english letter approval page
146195
-
number of chapters
5
-
full text
146196
-
full text word latex
146197
-
home pages
146198
-
chapter one
146199
-
second chapter
146200
-
chapter 3
146201
-
chapter 4
146202
-
chapter 5
146203
-
table of contents
146204
-
sources of references
146205
-
english descriptors
Teaching Mindsets , Growth Mindset , Fixed Mindset , Meaning in Life , Meaningful Work , Calling
-
english descriptors - جزئيات
-
Link To Document :