-
RecordNumber
1357
-
CallNo
ENG2 744
-
Author
شيخي، فاطمه
-
English Author
Fatemeh Sheikhi
-
FarsiTitle
اخلاق و حسواره در رمانهاي دانشگاهي جولي شوماخر
-
Title
Ethics and Affect in Julie Schumacher’s Campus Novels
-
Degree
كارشناسي ارشد
-
Date
1403/06/27
-
Collation
140 p .
-
Supervisor
Dr. Hossein Pirnajmuddin
-
Consultor
Dr. Pyeaam Abbasi
-
Persain Descriptors
اخلاق , حس واره , رمان دانشگاهي , شوخ طبعي , نقد اخلاقي , هجو
-
English Abstract
This thesis analyzes Julie Schumacherʹs three satirical campus novels, Dear Committee Members (2014), The Shakespeare Requirement (2018), and The English Experience (2023), through the lenses of ethical criticism and affect theory. Drawing on the theories of Marshal Gregory, Tobin Siebers and Kenneth Womack for ethical criticism, and Sara Ahmed, Brian Massumi, Silvan Tomkins, and Sianne Ngai for affect studies, it explores the emotional intricacies and ethical ambiguities within an academic setting. The objective is to examine how Schumacherʹs trilogy intertwines humor, satire, and affect to depict the moral and emotional complexities of academia. By combining these two theoretical frameworks, this thesis offers fresh insight into how affect and ethics operate in Schumacher’s narratives. It demonstrates academia under neoliberal pressure and examines how this setting influences characters’ emotional and ethical states.
-
FarsiAbstract
اين مطالعه به بررسي رمانهاي دانشگاهي جولي شوماخر (اعضاي محترم كميته، واحد الزامي شكسپير، و تجربه انگليسي) از ديدگاه نقد اخلاقي و نظريه حسواره (Affect Theory) ميپردازد. اين پاياننامه ديدگاه انتقادي نقد اخلاقي و مطالعات حسواره را در سه رمان از ژانر رمان دانشگاهي به كار ميگيرد تا پيچيدگيهاي احساسي و ابهامات اخلاقي موجود در يك محيط دانشگاهي را بررسي كند. فصل اول ضمن ارائه زمينهاي براي معرفي نقد اخلاقي، مطالعات حسواره و رمانهاي دانشگاهي، مقدمهاي بر اين مطالعه خواهد بود. فصل دوم چگونگي استفاده شوماخر از سنت رمان دانشگاهي را بررسي ميكند. همچنين اين فصل طنز، هجو، احساسات و معضلات اخلاقي را براي نقد فضاي آكادميك تركيب ميكند. فصل سوم نقد اخلاقي را به عنوان يك روش نقد ادبي بررسي ميكند و آن را در سه رمان نامبرده به كار ميبرد تا در مورد موضوعاتي مثل ارزشگذاري آموزش، اخلاق كاري، حسواره و تأثيرات اخلاقي خواندن ادبيات بحث كند. فصل چهارم به بررسي حسواره و احساسات ميپردازد تا نشان دهد كه چگونه حالت عاطفي شخصيتهاي رمانها خصوصيات، تجربه و انتخابهاي اخلاقي آنها را شكل ميدهد. اين فصل جنبه اخلاقي و سياسي حسواره و همچنين نحوه عملكرد آن در يك محيط دانشگاهي را نيز بررسي ميكند. آثار شوماخر تصويري از دانشگاه را در عصر تفوق نئوليبراليسم ترسيم ميكند و بررسي ميكند كه چگونه اين محيط بر وضعيت عاطفي و اخلاقي افراد در دانشگاهها تأثير ميگذارد. همچنين آثار وي ابهامات اخلاقي و عاطفي افراد را نيز بازتاب ميدهد. هدف اين پاياننامه كمك به بحث گستردهتر در مورد اخلاق و حسواره در ادبيات، به ويژه سنت رمان دانشگاهي است.
-
DataEntry Person
فاطمه شيخي
-
identification number
4001744012
-
field
زبان و ادبيات انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
131715
-
english letter approval page
131716
-
number of chapters
5
-
full text
131717
-
full text word latex
131718
-
home pages
131719
-
chapter one
131720
-
second chapter
131721
-
chapter 3
131722
-
chapter 4
131723
-
chapter 5
131724
-
table of contents
131725
-
sources of references
131726
-
english descriptors
Julie Schumacherʹs fiction , Affect , Academic Novel/Campus Novel , Ethical Criticism , Humor , Satire
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="1"><Field name="english descriptor" Value="Julie Schumacherʹs fiction" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value="Affect" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="Academic Novel/Campus Novel" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="Ethical Criticism" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="5"><Field name="english descriptor" Value="Humor" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="6"><Field name="english descriptor" Value="Satire" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
Link To Document :