-
RecordNumber
1333
-
CallNo
FRE2 356
-
Author
مختاري دريس، فائزه
-
English Author
Faezeh Mokhtari Derris
-
FarsiTitle
بررسي غلط هاي املايي توليد شده توسط فرانسه آموزان ايراني ترم هاي 2، 4 و 6 دانشگاه اصفهان
-
Title
Etude des erreurs orthographiques produites par les apprenants iraniens du FLE du 2e, 4e et 6e semestres de lʹUniversité dʹIspahan
-
Degree
كارشناسي ارشد
-
Date
January 2024
-
Collation
65 p.
-
Supervisor
كاميار عبدالتاجديني
-
Consultor
محمدحسين اطرشي
-
Persain Descriptors
املا , خطا , املاي صوتي , املاي واژگاني , املاي دستوري
-
English Abstract
Spelling, this important component of writing, is essential for ensuring clarity, coherence, and mutual understanding in written communication. It poses a formidable obstacle for those who do not master it. Given the significance of correct spelling in conveying messages in written French communication, this study sought the true causes of spelling errors among Iranian students learning French as a Foreign Language in the 2nd, 4th, and 6th semesters at the University of Isfahan. In this research, we examined spelling errors made by our students to identify problematic areas, formulate hypotheses about the origins of these errors, and assess how their spelling evolves during their 4 years of studies. This research relied on the typology of spelling errors designed by Véronique (1983). Our corpus included written productions from students during final exams. The analysis of written productions from the studied group revealed that morphogrammatic errors dominate among our students at all levels. In conclusion, we also observed that some errors are influenced by the first Learned Language (LL1) acquired, namely English.
-
FarsiAbstract
املا اين عنصر مهم از نوشتار، كه براي تضمين وضوح، در ارتباطات نوشتاري ضروري است، براي كسي كه آن را مسلط نيست، يك مانع بسيار قوي است. با توجه به اهميت املاي صحيح در ارتباطات نوشتاري در زبان فرانسه، اين تحقيق به دنبال يافتن دلايل اصلي اشتباهات املايي فرانسه آموزان ايراني در ترم هاي دوم، چهارم و ششم در دانشگاه اصفهان بود. در اين تحقيق، ما اشتباهات املايي دانشجويان خود را بررسي كرديم تا موارد مشكل ساز را شناسايي كرده و فرضياتي درباره منشأ اين اشتباهات مطرح كنيم و همچنين ببينيم كه در طول چهار سال تحصيلي املايشان چه تغييراتي را تجربه ميكند. اين تحقيق بر اساس مدل اشتباهات املايي ارائه شده توسط ورونيك (1983) صورت گرفت. نمونه هاي ما شامل توليدات نوشتاري دانشجويان در زمان آزمون هاي پاياني بود. تحليل توليدات نوشتاري مخاطبان مورد مطالعه نشان داد كه اشتباهات مربوط به مورفوگرامي در تمامي سطوح اكثريت بيشتري را شامل مي شود . در پايان مشاهده كرديم كه برخي از اشتباهات به تأثير اولين زبان خارجي فراگيري شده، يعني انگليسي، برمي گردد.
-
DataEntry Person
فائزه مختاري دريس
-
identification number
991724031
-
field
آموزش زبان فرانسه
-
educational group
زبان و ادبيات فرانسه و روسي
-
persain approval page
121899
-
english letter approval page
121900
-
number of chapters
3
-
full text
121901
-
full text word latex
121902
-
home pages
121903
-
chapter one
121904
-
second chapter
121905
-
chapter 3
121906
-
table of contents
121907
-
sources of references
121908
-
english descriptors
Spelling , Error , Phonetic Spelling , Lexical Spelling , Grammatical Spelling
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="1"><Field name="english descriptor" Value="Spelling" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value="Error" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="Phonetic Spelling" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="Lexical Spelling" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="5"><Field name="english descriptor" Value="Grammatical Spelling" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
Link To Document :