-
RecordNumber
1332
-
CallNo
ENG2 737
-
Author
رضايي، پرديس
-
English Author
Pardis Rezaei
-
FarsiTitle
رابطه ي ميان راهبردهاي خودتنظيمي نگارش، رفتار بازخوردجويانه و عملكرد نگارش زبان آموزهاي ايراني
-
Title
The Relationship among Self-regulated Writing Strategies, Feedback Seeking Behavior, and Writing Performance of Iranian EFL Learners
-
Degree
كارشناسي ارشد
-
Date
July 2024
-
Collation
67 p.
-
Supervisor
دكتر زهرا اميريان
-
Consultor
منصور توكلي
-
Persain Descriptors
راهبردهاي خودتنظيمي , راهبردهاي خودتنظيمي نگارش , بازخورد , رفتار بازخوردجويانه
-
English Abstract
The major aim of this study was to explore the extent to which self-regulated writing strategies can predict EFL learners’ writing scores and feedback-seeking behavior. The relationship between feedback-seeking behavior and writing scores was also examined. Thirty-five intermediate EFL learners (15 male and 20 female) from the University of Isfahan participated. Data were gathered using the Feedback Seeking Behavior Questionnaire (Papi et al., 2020), the Self-Regulatory Writing Strategies Scale (Feng et al., 2022), and writing tasks. The data was analyzed using SPSS. The results of standard multiple regression revealed that EFL learners’ self-regulated writing strategies were the main predictors of their writing score. However, no significant relationship was found between feedback-seeking behavior and writing scores. On the other hand, the results of Pearson product moment correlation showed no significant relationship between participants’ feedback seeking behavior and their writing scores. Finally, the results of hierarchical multiple regression indicated that self-regulated writing strategies predicted writing score through the mediation of feedback seeking behavior. The findings suggest incorporating activities in course books to raise learners’ awareness of self-regulated writing strategies and feedback-seeking behavior.
-
FarsiAbstract
هدف اصلي تحقيق حاضر بررسي ميزان پيشبيني نمره ي نگارش و رفتار بازخوردجويانه توسط يادگيرندگان زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي (EFL) راهبردهاي بود. همچنين، رابطهي بين رفتار بازخوردجويانه و نمرهي نگارش آنها مورد بررسي قرار گرفت. به اين منظور، 35 زبانآموز زبان انگليسي در سطح متوسط (15 مرد و 20 زن) از دانشگاه اصفهان انتخاب شدند. براي جمعآوري دادهها از پرسشنامه رفتار بازخوردجويانه طراحيشده توسط پاپي و همكاران (2020)، مقياس راهبردهاي خودتنظيمي نگارش توسط فنگ و همكاران (2022)، و تكاليف نگارش زبانآموزان استفاده شد. دادهها توسط نرمافزار SPSSتحليل شدند. نتايج رگرسيون چندگانه استاندارد نشان داد كه راهبردهاي خودتنظيمي نگارش زبانآموزان پيشبينيكنندههاي اصلي نمرهي نگارش آنها بودند. علاوه بر اين، يافتهها نشان داد كه راهبردهاي خودتنظيمي نگارش، رفتار بازخوردجويانه ي زبانآموزان را پيشبيني ميكند.
از سوي ديگر، نتايج همبستگي حاصلضرب-گشتاور پيرسون حاكي از آن است كه رابطه معناداري بين رفتار بازخوردجويانه و نمره نگارش شركتكنندگان وجود ندارد. در نهايت، نتايج رگرسيون چندگانه سلسلهمراتبي آشكار ساخت كه راهبردهاي خودتنظيمي نگارش، نمرهي نگارش را از طريق ميانجيگري رفتار بازخوردجويانه پيشبيني ميكنند. بر اساس يافتههاي اين مطالعه بايد فعاليتهايي در كتابهاي درسي گنجانده شوند كه آگاهي زبانآموزان را نسبت به راهبردهاي خودتنظيمي نگارش و رفتار بازخوردجويانه افزايش دهند
-
DataEntry Person
پرديس رضايي
-
identification number
4001744009
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
121887
-
english letter approval page
121888
-
number of chapters
5
-
full text
121889
-
full text word latex
121890
-
home pages
121891
-
chapter one
121892
-
second chapter
121893
-
chapter 3
121894
-
chapter 4
121895
-
chapter 5
121896
-
table of contents
121897
-
sources of references
121898
-
english descriptors
Feedback , Feedback Seeking Behavior , Writing , Self-regulated Writing Strategies
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="1"><Field name="english descriptor" Value="Feedback" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value="Feedback Seeking Behavior" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="Writing" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="Self-regulated Writing Strategies" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
Link To Document :