-
RecordNumber
1329
-
CallNo
ENG2 734
-
Author
انصاري، محمدرضا
-
English Author
محمدرضا انصاري
-
FarsiTitle
مقايسه تاثير بازخورد مبتني بر چت جي پي تي 3.5 در مقابل بازخورد معلم بر روي استرس در هنگام صحبت كردن، در ميان زبان آموزان ايراني داوطلب آزمون آيلتس
-
Title
Comparing the Impact of Chat GPT 3.5 vs. Teacher Feedback on Speaking Anxiety in Iranian IELTS Learners
-
Degree
كارشناسي ارشد
-
Date
14-09-2024
-
Collation
112 p.
-
Supervisor
محمد تقي شاه نظري درچه
-
Consultor
احمد معين زاده
-
Persain Descriptors
هوش مصنوعي (AI) , چت جي پي تي 3.5 , بازخورد معلم , اضطراب صحبت كردن , آيلتس
-
English Abstract
This study explores the effectiveness of AI-driven feedback compared to traditional teacher feedback in addressing speaking anxiety among Iranian IELTS learners. Speaking anxiety is a common challenge that impedes language acquisition, particularly in high-stakes contexts like the IELTS examination. The primary research questions guiding this investigation were: (1) To what extent does feedback from Chat GPT 3.5 influence speaking anxiety compared to traditional teacher feedback? and (2) What are learnersʹ perceptions and preferences regarding these two feedback approaches? A total of 60 participants were randomly assigned to either an experimental group, receiving feedback from Chat GPT 3.5, or a control group, receiving teacher feedback. The study employed a mixed-methods approach, combining quantitative measures of anxiety levels with qualitative insights into participant experiences. The intervention spanned 12 sessions, during which the experimental group received AI-based feedback on their speaking performance, while the control group received conventional feedback from teachers. Findings indicated a significant reduction in speaking anxiety among those who interacted with Chat GPT 3.5, as opposed to minimal changes observed in the control group. The study concludes that AI-driven feedback mechanisms like Chat GPT 3.5 can be an effective complement to traditional teaching methods, offering a promising avenue for reducing speaking anxiety and enhancing language learning outcomes.
-
FarsiAbstract
اين مطالعه به بررسي اثربخشي بازخورد مبتني بر هوش مصنوعي در مقايسه با بازخورد معلمان سنتي در كاهش اضطراب گفتاري در ميان زبانآموزان ايراني آزمون آيلتس ميپردازد. اضطراب گفتاري يك چالش رايج است كه مانع از يادگيري زبان، به ويژه در زمينههاي مهمي مانند آزمون آيلتس، ميشود. سوالات اصلي تحقيق كه اين پژوهش را راهنمايي ميكردند عبارت بودند از: (1) بازخورد ارائه شده توسط چت جي پي تي 3.5 تا چه حد بر اضطراب گفتاري در مقايسه با بازخورد معلمان سنتي تأثير ميگذارد؟ و (2) ادراكات و ترجيحات زبانآموزان ايراني در مورد استفاده از چت جي پي تي 3.5 و بازخورد معلمان به عنوان مداخلاتي براي كاهش اضطراب گفتاري چيست؟ تعداد 60 شركتكننده به صورت تصادفي به گروه آزمايشي كه بازخورد از جي پي تي 3.5 دريافت ميكردند و گروه كنترل كه بازخورد از معلمان دريافت ميكردند، تقسيم شدند. اين مطالعه از روشهاي تركيبي استفاده كرده و مقياسهاي كمي اضطراب و ديدگاههاي كيفي تجربيات شركتكنندگان را بررسي كرده است. مداخله شامل 12 جلسه بود كه در آن گروه آزمايشي بازخورد مبتني بر هوش مصنوعي درباره عملكرد گفتاري خود دريافت ميكردند، در حالي كه گروه كنترل بازخورد سنتي معلمان را دريافت ميكردند. يافتهها نشان داد كه اضطراب گفتاري در ميان كساني كه با جي پي تي 3.5 تعامل داشتند به طور قابل توجهي كاهش يافت، در حالي كه تغييرات كمي در گروه كنترل مشاهده شد. شركتكنندگان ابزار هوش مصنوعي را به دليل بازخورد فوري، كيفيت ثابت و امكان تمرين در هر زمان مورد تحسين قرار دادند. اين مطالعه نتيجهگيري ميكند كه مكانيزمهاي بازخورد مبتني بر هوش مصنوعي مانند جي پي تي 3.5 ميتوانند مكمل موثري براي روشهاي سنتي تدريس باشند و مسير اميدبخشي براي كاهش اضطراب گفتاري و بهبود نتايج يادگيري زبان فراهم كنند. اين نتايج نشان ميدهد كه ادغام سيستمهاي پيشرفته هوش مصنوعي در آموزش زبان ميتواند تجربيات يادگيري شخصيسازي شده و قابل دسترس ارائه دهد و احتمالاً چشمانداز آموزش زبان را تغيير دهد. پيامدهاي اين تحقيق براي معلمان و سياستگذاران شامل در نظر گرفتن گنجاندن اين فناوريها براي حمايت از زبانآموزان در غلبه بر چالشهاي مرتبط با اضطراب گفتاري است.
-
DataEntry Person
محمدرضا انصاري
-
identification number
4011714006
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
121851
-
english letter approval page
121852
-
number of chapters
5
-
full text
121853
-
full text word latex
121854
-
home pages
121855
-
chapter one
121856
-
second chapter
121857
-
chapter 3
121858
-
chapter 4
121859
-
chapter 5
121860
-
table of contents
121861
-
sources of references
121862
-
english descriptors
AI (Artificial Intelligence) , ChatGPT 3.5 , Teacher Feedback , Speaking Anxiety , IELTS
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="1"><Field name="english descriptor" Value="AI (Artificial Intelligence)" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value="ChatGPT 3.5" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="Teacher Feedback" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="Speaking Anxiety" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="5"><Field name="english descriptor" Value="IELTS" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
Link To Document :