-
RecordNumber
1320
-
CallNo
ENG2 730
-
Author
اسحاقي، شكيبا
-
English Author
Shakiba Eshaghi
-
FarsiTitle
بررسي نقش تناسب فرد با گروه در اضطراب، لذت مشاركت، عدم مشاركت و عملكرد كلاسي زبانآموزان ايراني
-
Title
Investigating the Role of Person-Group Fit in Anxiety, Enjoyment, Engagement, Disengagement and Classroom Performance of Iranian EFL Students
-
Degree
كارشناسي ارشد
-
Date
16-09-2024
-
Collation
112 p.
-
Supervisor
محمد اميريوسفي
-
Consultor
نورالله زرين آبادي
-
Persain Descriptors
تناسب فرد با گروه , اضطراب يادگيري زبان خارجي , لذت از زبان خارجي , مشاركت در يادگيري زبان دوم , عدم مشاركت در يادگيري زبان دوم , عملكرد كلاسي
-
English Abstract
Group processes play a pivotal role in most learning environments, significantly influencing the quality of learning experiences and outcomes. In this regard, the current study aimed to investigate the impact of person-group fit on foreign language students’ psychological attributes and their learning achievements, particularly focusing on anxiety, enjoyment, engagement, disengagement, and classroom performance. To this end, a total of 417 undergraduate students were selected through convenience sampling from the Department of English Language and Literature at the University of Isfahan, Iran. These EFL learners were 87 (20.9%) male and 330 (79.1%) female native speakers of Persian. The participants completed self-report scales assessing person-group fit, anxiety, enjoyment, engagement, and disengagement in second language acquisition. The results from Structural Equation Modeling revealed that person-group fit significantly and positively predicted L2 enjoyment and engagement, while it demonstrated a significant negative relationship with anxiety and disengagement. Furthermore, person-group fit indirectly and positively predicted L2 engagement and classroom performance, and negatively predicted L2 disengagement through the mediation of anxiety and enjoyment. Additionally, the findings indicated that person-group fit had a significant positive relationship with classroom performance, mediated by L2 engagement and disengagement. The results of the current research provide valuable insights for educators, school administrators, and policymakers.
-
FarsiAbstract
آنچه در كلاس درس در بين زبانآموزان و در درون آنها رخ ميدهد، ميتواند بهطور قابل توجهي بر يادگيري آنها و نتايج حاصل از آن تأثير بگذارد. در اين راستا، پژوهش حاضر به بررسي تأثير تناسب فرد با گروه بر پيامدهاي عاطفي و عملكردي در كلاسهاي درس آموزش زبان انگليسي، از جمله اضطراب، لذت، مشاركت، عدم مشاركت و عملكرد كلاسي ميپردازد. به اين منظور، در مجموع 417 دانشجوي كارشناسي از دانشكده زبان و ادبيات انگليسي دانشگاه اصفهان، به شيوهي نمونهگيري در دسترس انتخاب شدند. اين زبانآموزان 87 (20.9٪) مرد و 330 (79.1٪) زن بودند كه به پرسشنامههايي در ارتباط با ارزيابي تناسب فرد با گروه، اضطراب، لذت، مشاركت و عدم مشاركت در يادگيري زبان دوم پاسخ دادند. نتايج مدلسازي معادلات ساختاري نشان داد كه تناسب فرد با گروه بهطور معنادار و مثبتي لذت و مشاركت در زبان دوم را پيشبيني كرد، در حالي كه اين متغير رابطهي معنادار و منفياي با اضطراب و عدم مشاركت داشت. علاوه بر اين، تناسب فرد با گروه از طريق ميانجيگري اضطراب و لذت، بهطور غيرمستقيم و مثبت مشاركت و عملكرد در كلاس را پيشبيني كرد و نيز رابطهي منفياي با عدم مشاركت در يادگيري زبان دوم داشت. يافتهها همچنين حاكي از آن بودند كه تناسب فرد با گروه رابطهي غيرمستقيمِ مثبت و معناداري با عملكرد كلاسي داشت كه اين رابطه از طريق ميانجيگري مشاركت و عدم مشاركت در يادگيري زبان دوم برقرار بود. يافتههاي اين تحقيق به معلمان و مسئولان آموزش بينشهاي ارزشمندي را ارائه خواهد داد.
-
DataEntry Person
شكيبا اسحاقي
-
identification number
4011744001
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
121745
-
english letter approval page
121746
-
number of chapters
5
-
full text
121747
-
full text word latex
121748
-
home pages
121749
-
chapter one
121750
-
second chapter
121751
-
chapter 3
121752
-
chapter 4
121753
-
chapter 5
121754
-
table of contents
121755
-
sources of references
121756
-
english descriptors
Person-group fit , foreign language anxiety , foreign language enjoyment , L2 engagement , L2 disengagement , classroom performance
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="1"><Field name="english descriptor" Value="Person-group fit" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value="foreign language anxiety" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="foreign language enjoyment" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="L2 engagement" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="5"><Field name="english descriptor" Value="L2 disengagement" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="6"><Field name="english descriptor" Value="classroom performance" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
Link To Document :