-
RecordNumber
1308
-
CallNo
ENG2 725
-
Author
الجبوري، مرتضي
-
English Author
Murtadha Al-Gburi
-
FarsiTitle
روابط متقابل بين استقامت، لذت از كلاس، رفتار معلمان و تمايل به برقراري ارتباط در بين فراگيران عراقي زبان انگليسي
-
Title
Interrelationships between Iraqi EFL Learnersʹ Grit, Classroom Enjoyment, Teachers’ Behaviors, and Willingness to Communicate
-
Degree
كارشناسي ارشد
-
Date
05-03-2024
-
Collation
66 p.
-
Supervisor
محمد اميريوسفي
-
Consultor
محمود افروز
-
Persain Descriptors
لذت از كلاس درس زبان انگليسي , استقامت , زبان آموزان عراقي زبان انگليسي , رفتارهاي معلمان , تمايل به برقراري ارتباط
-
English Abstract
Foreign language (FL) learnersʹ willingness to communicate (WTC) has been one of the most researched topics in second language acquisition (SLA) literature throughout the past two decades. Its significance in FL pedagogy lies largely in the fact that most FL teachers view it as a primary requirement for language learnersʹ participation in communicative practice which is an essential prerequisite for developing FL skills. In spite of flourishing of research on FL WTC, the role of emotional and contextual factors in promoting or dampening FL WTC has not been explored satisfactorily, especially in the Iraqi EFL context. To fill in this gap, this study aimed at investigating the relationship between Iraqi EFL learnersʹ perceptions about their grit, classroom enjoyment, and teachersʹ behaviors and their FL WTC. 200 male and female pre-intermediate EFL learners with ages ranging from 18 to 25 years participated in the study. Data on their perceptions were collected using four likert scale questionnaires designed by Lee (2022) and Dewaele (2019). Pearson correlation analysis applied to the collected data revealed significant positive correlations between the participantsʹ grit, classroom enjoyment, and teachersʹ behaviors and their willingness to communicate (WTC). The findings provide empirical evidence for the interconnectedness of FL learnersʹ internal emotional factors and external situational conditions in shaping their FL WTC. The results also confirm the hypothesis that FL WTC is the confluence of multiple internal and situational factors which can be promoted by enhancing studentsʹ grit and classroom enjoyment; FL teachers can play an important role by creating a supportive and encouraging classroom environment. Relevant pedagogical implications and suggestions for further research are discussed.
-
FarsiAbstract
تمايل زبانآموزان زبان خارجي به برقراري ارتباط (WTC) يكي از رايج ترين موضوعات مورد تحقيق در ادبيات يادگيري زبان دوم در طول دو دهه گذشته بوده است. اهميت تمايل به برقراري ارتباط در آموزش زبان عمدتاً در اين واقعيت نهفته است كه اكثر معلمان زبان انگليسي آن را به عنوان يك نياز اساسي براي مشاركت زبان آموزان در تمرين هاي ارتباطي مي دانند كه يك پيش نياز ضروري براي رشد مهارت هاي زبان خارجي است. عليرغم گسترش تحقيقات در زمينه تمايل به برقراري ارتباط در زبان خارجي، نقش عوامل عاطفي و محيطي در ارتقاء يا تضعيف تمايل به برقراري ارتباط بخصوص در حوزه يادگيري انگليسي به عنوان زبان خارجي در عراق بهطور رضايتبخشي بررسي نشده است. به منظور پر كردن اين شكاف، اين تحقيق با هدف بررسي رابطه بين ادراك زبان آموزان عراقي زبان انگليسي در مورد استقامت، لذت از كلاس، و رفتار معلمان و ميزان تمايل به برقراري ارتباط به زبان خارجي آنان انجام شد. تعداد 200 زبان آموز انگليسي سطح پيش متوسطه مرد و زن بين سنين 18 تا 25 سال در اين مطالعه شركت كردند. داده ها در مورد ادراك آنان با استفاده از چهار پرسشنامه مقياس ليكرت طراحي شده توسط لي (2022) و دوائل (2019) جمع آوري شد. روشهاي كمي تجزيه و تحليل دادهها كه شامل تحليل همبستگي پييرسون بود، همبستگي مثبت معناداري را بين ادراك شركتكنندگان از استقامت، لذت از كلاس و رفتار معلمان و تمايل به برقراري ارتباط به زبان خارجي نشان دادند. يافتههاي تحقيق، مستندات تجربي براي وجود ارتباط متقابل بين عوامل عاطفي دروني فراگيران زبان انگليسي و شرايط محيطي بيروني آنان در شكلدهي به تمايل به برقراري ارتباط به زبان خارجي ارائه ميدهند. نتايج همچنين اين فرضيه را تأييد ميكنند كه تمايل به برقراري ارتباط به زبان خارجي حاصل تركيب عوامل دروني و محيطي متعدد است كه ميتواند با افزايش استقامت زبانآموزان و لذت آنان از كلاس ارتقا يابد. معلمان زبان انگليسي مي توانند با ايجاد يك محيط حمايتي و تشويقي در كلاس، نقش مهمي ايفا كنند. مفاهيم آموزشي مرتبط و پيشنهادات براي تحقيقات بيشتر بر اساس يافتهها مورد بحث قرار ميگيرند.
-
DataEntry Person
مرتضي الجبوري
-
identification number
4001704001
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
121606
-
english letter approval page
121607
-
number of chapters
5
-
full text
121608
-
full text word latex
121609
-
home pages
121610
-
chapter one
121611
-
second chapter
121612
-
chapter 3
121613
-
chapter 4
121614
-
chapter 5
121615
-
table of contents
121616
-
sources of references
121617
-
english descriptors
FL classroom enjoyment , grit , Iraqi EFL learners , teachersʹ behaviors , WTC
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="1"><Field name="english descriptor" Value="FL classroom enjoyment" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value="grit" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="Iraqi EFL learners" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="teachersʹ behaviors" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="5"><Field name="english descriptor" Value="WTC" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
Link To Document :