-
RecordNumber
1284
-
CallNo
ENG3 208
-
Author
ال خنفر، آلاء
-
English Author
Alaa Al Khanfar
-
FarsiTitle
تأثير بكارگيري الگوي كلاس درس معكوس بر يادگيري دستور زبان و مهارت خواندن انگليسي و نگرش دانشجويان دختر و پسر سطح متوسط عراقي: تمركز بردانشگاه كوفه
-
Title
The Effect of Flipped Classroom Model on Intermediate Iraqi Male / Female EFL Learnersʹ Grammar and Reading Comprehension Achievement and Attitudes: Kufa University in Focus
-
Degree
دكتري
-
Date
02-12-2024
-
Collation
164 p.
-
Supervisor
حسين براتي جوآباد
-
Consultor
سعيد كتابي
-
Persain Descriptors
نگرش زبان آموزان , الگوي كلاس درس معكوس , يادگيري دستور زبان , عملكرد درك مطلب , كلاس درس سنتي
-
English Abstract
The importance of flipped classroom model in foreign language learning, the value of technology-enhanced teaching and learning, the weaknesses of traditional teaching methods, the importance of reading comprehension and grammar in language learning, the value of students’ attitudes towards flipped learning, and the paucity of research on flipped learning in Iraqʹs EFL context motivated this study. It aimed to investigate the effect of flipped classroom model on Iraqi EFL learnersʹ grammatical achievement, reading comprehension performance, the impact of gender on them, and the attitudes of the participants towards learning English in flipped classrooms. An experimental study was planned involving 100 Iraqi male and female EFL majors at Kufa University, Iraq. They were within the age range of 19 to 24. The participants were divided into two groups of experimental and control. The treatment course lasted for 12 weeks, 24 sessions. The experimental group was instructed using flipped classroom model while the control group received traditional lecture-based instruction. Pre and post-tests of grammar and reading comprehension and an attitude questionnaire were administered to the participants before and after running the treatment. The collected data were analyzed using the t-test procedure. The results indicated that flipped classroom model had a significant positive effect on EFL learnersʹ grammatical achievement, but it did not significantly affect their reading comprehension performance. Further, the results indicated that the learnersʹ gender together with flipped classroom model did not significantly affect EFL learnersʹ grammatical and reading comprehension performance. Finally, the results showed that the implementation of the flipped classroom model significantly enhanced EFL learnersʹ attitudes towards the learning English and flipped learning. The most important implications of the findings include encouraging EFL instructors to apply flipped learning strategies in their courses; adapting flipped learning to promote learnersʹ reading comprehension; asking curriculum designers and instructors to consider learnersʹ openness to and acceptance of flipped classroom model; asking educators to provide clear pedagogical guidance and feedback to students on how to use the pre-recorded materials. Further research was suggested to focus on exploring the specific factors influencing the impact of flipped learning on grammatical achievement, reading comprehension performance, learnersʹ and teachersʹ attitudes towards the model in different EFL contexts following qualitative and mixed-methods designs.
-
FarsiAbstract
با توجه به اهميت آموزش و يادگيري مبتني بر فناوري و نقش الگوي كلاس درس معكوس براي يادگيري زبان دوم، اين مطالعه با هدف بررسي تأثير اين مدل كلاس درس بر پيشرفت گرامري ، عملكرد درك مطلب، تأثير جنسيت بر رابطه بين مدل كلاس درس معكوس و پيشرفت گرامري و درك مطلب زبان آموزان انگليسي و نگرش آنها نسبت به يادگيري زبان انگليسي و يادگيري معكوس زبان آموزان عراقي انجام شد. براي اين منظور، يك مطالعه تجربي با حضور 100 نفر از دانشجويان پسر و دختر زبان انگليسي در دانشگاه كوفه عراق در محدوده سني 19 تا 24 ساله برنامه ريزي و اجرا شد. شركت كنندگان به دو گروه مساوي آزمايش و كنترل تقسيم شدند. دوره آزمايشي به مدت 12 هفته و 24 جلسه به طول انجاميد. گروه آزمايش با استفاده از مدل كلاس درس معكوس آموزش داده شدند و گروه كنترل آموزش سنتي مبتني بر سخنراني دريافت كردند. داده ها با استفاده از پيش و پس آزمون گرامر و درك مطلب و پرسشنامه نگرش جمع آوري شدند. دادههاي جمعآوريشده با استفاده از آزمون t مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج نشان دادند كه مدل كلاس درس معكوس تأثير مثبت و معناداري بر پيشرفت گرامري زبان آموزان زبان انگليسي داشته، اما تأثير معناداري بر عملكرد درك مطلب آنها نداشته است. علاوه بر اين، نتايج نشان دادند كه جنسيت زبان آموزان همراه با مدل كلاس درس معكوس تأثير معنا داري بر عملكرد گرامري و درك مطلب زبان آموزان نداشته است. در نهايت، نتايج نشان دادند كه اعمال مدل كلاس درس معكوس به طور معناداري نگرش زبان آموزان زبان انگليسي را نسبت به يادگيري زبان انگليسي و يادگيري معكوس تقويت كرده است. نتايج مويد يافته هاي مطالعات قبلي در ادبيات تحقيق بودند. مهمترين كاربردهاي تحقيق شامل تشويق مربيان زبان انگليسي به استفاده از استراتژيهاي يادگيري معكوس در دورههاي آموزشي خود، تطبيق يادگيري معكوس براي ارتقاء درك مطلب زبان آموزان، درخواست از طراحان برنامه درسي و مربيان براي در نظر گرفتن باز بودن و پذيرش الگوي كلاس درس معكوس توسط آنها، درخواست از مربيان براي ارائه راهنمايي آموزشي و بازخورد روشن به دانش آموزان در مورد نحوه استفاده از مطالب از پيش ضبط شده مي شدند. تحقيقات بيشتر براي تمركز بر روي بررسي عوامل خاص مؤثر بر تأثير يادگيري معكوس بر رشد دانش گرامر، عملكرد درك مطلب، نگرش زبان آموزان و معلمان نسبت به مدل در زمينه هاي مختلف EFL پس از طراحي هاي كيفي و تركيبي پيشنهاد شد.
-
DataEntry Person
آلاء ال خنفر
-
identification number
981735004
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
121253
-
english letter approval page
121254
-
number of chapters
5
-
full text
121255
-
full text word latex
121256
-
home pages
121257
-
chapter one
121258
-
second chapter
121259
-
chapter 3
121260
-
chapter 4
121261
-
chapter 5
121262
-
table of contents
121263
-
sources of references
121264
-
english descriptors
Attitude , flipped classroom model , grammatical achievement , reading comprehension performance , traditional classroom
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="1"><Field name="english descriptor" Value="Attitude" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value="flipped classroom model" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="grammatical achievement" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="reading comprehension performance" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="5"><Field name="english descriptor" Value="traditional classroom" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
supervisor outside the university
ضرغام قپانچي
-
Link To Document :