-
RecordNumber
1281
-
CallNo
ENG3 205
-
Author
دليران فيروز (حق التدريس)، الهام
-
English Author
Elham Daliranfirouz
-
FarsiTitle
كلاس باژگونه ي بازي پردازي شده ي مودل محور و دستاورد زباني، انگيزه ، مشاركت و درك زبان آموزان از تجربه ي يادگيري
-
Title
A Moodle-Based Gamified-Flipped Classroom and Learners’ Motivation, Engagement, L2 Achievement, and Perception of Learning Experience
-
Degree
دكتري
-
Date
10-07-2024
-
Collation
137 ص.
-
Supervisor
محمد اميريوسفي
-
Consultor
داريوش نژادانصاري مهابادي
-
Persain Descriptors
بازي پردازي , يادگيري باژگونه , مودل , سيستم مديريت آموزشي , دستاورد زباني , انگيزه بيروني , انگيزه ي دروني , مشاركت , درك
-
English Abstract
This study aimed to merge the core elements of gamification and flipped learning and examine the resulting synergies on learners’ L2 achievement in a gamified-flipped Moodle learning management system. Concerning the existing duality over the reward-oriented structure of gamification, this study embarked on research to investigate the eventual impact of gamification on each of learners’ motivational orientation including extrinsic and intrinsic. While failure to complete pre-class activities can have a detrimental impact on an L2 flipped class efficacy, this study examined the result of incorporation of gamification on each of learners’ engagement variables. Moreover, this study explored the participants’ perceptions toward a gamified-flipped classroom as well as Moodle as a platform for its implementation. A total of 327 lower-intermediate L2 learners were assigned into three groups: gamified-flipped, flipped, and control. All participants engaged in numerous L2 pre-class activities, but the gamified-flipped and flipped groups accessed them via the Moodle learning management system before each session. The gamification plug-in was activated just for the gamified-flipped group members. An explanatory mixed methods design was employed using pre-and post-tests of English, a motivational orientation Scale, an engagement Scale, a Technology Acceptance Model (TAM), a Learning Experience Questionnaire (LEQ), and a written self-report survey. The results revealed that a Moodle-based gamified-flipped classroom significantly enhanced language learners’ L2 achievement. Moreover, all learners’ motivation and engagement variables were enhanced as a result of the intervention. Finally, learners perceived this class as fun, traceable, collaborative, and engaging, and found Moodle as an effective and stimulative tool in this regard. The possible implications and avenues for further research are presented
-
FarsiAbstract
اين مطالعه تلاش نمود تا با تركيب المان هاي اصلي بازي پردازي و يادگيري باژگونه تاثير هم افزايي اين دو پديده را در محيط سيستم مديريت آموزشي مودل بر دستاوردهاي زباني و پارامترهاي انگيزه و مشاركت دانشجويان بررسي نمايد. با توجه به دوگانگي موجود در ساختار امتياز- محور بازي پردازي، اين مطالعه تاثير نهايي بازي پردازي را برهريك از انگيزه هاي بيروني و دروني زبان آموزان بررسي نمود. در حاليكه عدم تكميل فعاليتهاي پيش از كلاس توسط زبان آموزان، عامل مخرب كلاسهاي باژگونه است، اين تحقيق تاثير تركيب بازي پردازي با كلاس باژگونه را بر هريك از پارامترهاي مشاركت زبان آموزان را مورد ارزيابي قرار داد. اين تحقيق همچنين درك زبان آموزان از يك كلاس باژگونه ي بازي پردازي شده و همچنين مودل به عنوان بستر برگزاري اين كلاس را بررسي نمود.براي انجام اين تحقيق، تعداد 327 زبان آموز متوسط رو به پايين به سه گروه باژگونه -بازي پردازي شده، باژگونه و كنترل تقسيم بندي شدند. همه ي زبان آموزان به مشاركت در انجام فعاليتهاي پيش از كلاس متعددي دعوت شدند در حاليكه اين فعاليت ها براي دو گروه باژگونه ي بازي پردازي شده و باژگونه در سيستم مديريت آموزشي مودل ارائه گرديد. پلاگين بازي پردازي تنها براي گروه باژگونه ي بازي پردازي شده فعال شد. اين مطالعه از ابزارهاي پيش آزمون- پس آزمون زبان انگليسي، آزمون هاي تعيين نوع انگيزه ، مشاركت ، مدل پذيرش تكنولوژي ، پرسشنامه ي تجربه يادگيري و يك پرسشنامه ي نوشتاري خودگزارشي با متد كمي كيفي استفاده نمود.نتايج نشان داد كه يك كلاس آموزش زبان باژگونه ي بازي وار شده مودل محور تاثيرقابل توجهي در ارتقا دستاورد هاي زباني زبان آموزان داشت. همچنين كليه ي پارامترهاي انگيزه و مشاركت زبان آموزان تحت تاثير اين كلاس ارتقا يافت. در نهايت زبان آموزان درك مثبتي به اين كلاس داشته و آن را تعاملي ،همكاري محور، قابل رديابي و جذاب توصيف نمودند. همچنين درك زبان آموزان از مودل، بستري موثر و ترغيب كننده در اموزش بود. تاثيرات و نتايج اين تحقيق به همراه پيشنهاداتي براي مطالعات بيشترارائه گرديد.
-
DataEntry Person
الهام دليران فيروز (حق التدريس)
-
identification number
981725001
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
121217
-
english letter approval page
121218
-
number of chapters
5
-
full text
121219
-
full text word latex
121220
-
home pages
121221
-
chapter one
121222
-
second chapter
121223
-
chapter 3
121224
-
chapter 4
121225
-
chapter 5
121226
-
table of contents
121227
-
sources of references
121228
-
english descriptors
Gamification , Flipped learning , Moodle , LMS , L2 Achievement , Extrinsic motivation , Intrinsic motivation , Engagement , Perception
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="1"><Field name="english descriptor" Value="Gamification" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value="Flipped learning" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="Moodle" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="LMS" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="5"><Field name="english descriptor" Value="L2 Achievement" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="6"><Field name="english descriptor" Value="Extrinsic motivation" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="7"><Field name="english descriptor" Value="Intrinsic motivation" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="8"><Field name="english descriptor" Value="Engagement" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="9"><Field name="english descriptor" Value="Perception" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
supervisor outside the university
رناتا گلد
-
Link To Document :