-
RecordNumber
1277
-
CallNo
ENG3 201
-
Author
ضيايي، سارا
-
English Author
Sara Ziaei
-
FarsiTitle
تاثير تركيبي توالي تكليف ها و بازخورد اصلاحي (بازخورد غيرمستقيم و بازخورد فرازباني) بر پيچيدگي، صحت و رواني نوشتارزبانآموزان ايراني فوق متوسط: يك رويكرد فرآيندي به توصيف نوشتار
-
Title
The Combined Effect of Task Sequencing and Corrective Feedback Type (Indirect Feedback and Metalinguistic Feedback) on Complexity, Accuracy and Fluency of Iranian Upper-Intermediate EFL learners: A Process-based Approach to Describing Written Production
-
Degree
دكتري
-
Date
January 2025
-
Collation
171 p.
-
Supervisor
Mansoor Tavakoli
-
Consultor
Zahra Amirian
-
Persain Descriptors
ترتيب تكليف , كدهاي خطا , زير خط كشي , مدل SSARC , مهارت نوشتار
-
Subjects
task-based language teaching
-
English Abstract
This study investigated the combined effects of task sequencing and corrective feedback on writing complexity, accuracy, fluency, and IELTS writing scores. Besides, the study depicted how language learners develop writing when accomplishing tasks in different orders. To do so, 113 upper-intermediate EFL learners were selected and divided into two groups. The participants took a pretest at the beginning of the study. Each group performed two three-task sets in S-C or complex-to-simple order. In each group, the errors in the first set of tasks were given corrective feedback by error codes, while the errors in the second set were only underlined. The participants in both groups were asked to revise their texts based on the corrective feedback and take a post-test at the end of the study. Multivariate analysis of variance (MANOVA)was used to analyze the data in pretest and post-test. The results exhibited an outperformance by the group who did the tasks in S-C order and received error codes in complexity, accuracy, and fluency. The studyʹs second phase investigated the same effects on writing scores calculated based on IELTS writing band descriptors. In doing so, the participants’ pretest and posttest, from the first phase, were scored based on IELTS band scores. The means were compared using a paired-sample T-test. The results showed an outperformance in the posttest by the participants of the simple-complex group, and those in the complex-simple who received underlining. To explain how the participants develop writing, their texts were scrutinized in terms of IELTS writing band descriptors. The scrutiny of the texts displayed improvements in all descriptors in the S-C group. Findings of the first phase supported the SSARC (Stabilize, Simplify, Automatize, Reconstruct, Complexify) model and the analyses in the second phase revealed a general pattern of writing development. The study had implications for materials preparation and individual differences.
-
FarsiAbstract
مطالعهي پيش رو تأثير تركيب ترتيب تكاليف (از ساده به پيچيده يا بلعكس) و بازخورد را بر پيچيدگي، دقت، رواني نوشتار و بر نمرات نوشتار آيلتس بررسي كرده است. علاوه بر اين، اين مطالعه مشخص كرده است كه زبانآموزان چگونه در مهارت نوشتار خود را در اثر انجام تكاليف به ترتيبهاي مختلف پيشرفت ميكنند. براي انجام اين مطالعه، 113 زبان آموز انگليسي سطح متوسطه بالا انتخاب و به دو گروه تقسيم شدند. از شركت كنندگان در ابتداي مطالعه يك پيش آزمون گرفته شد. هر گروه دو مجموعهي سه تكليفي را به ترتيب ساده به پيچيده يا پيچيده به ساده انجام داد. در هر گروه، خطاهاي شركت كنندگان در مجموعه اول تكاليف با استفاده از كدهاي خطا مشخص شد، در حالي كه در مجموعه دوم تكاليف، صرفاً زير خطاها خط كشيده شد. از شركتكنندگان در هر دو گروه خواسته شد تا متون خود را بر اساس بازخورد داده شده (كدخطا يا زيرخط) اصلاح كنند و در پايان مطالعه در يك پس آزمون شركت كنند. براي تجزيه و تحليل داده ها در پيش آزمون و پس آزمون از تحليل واريانس چند متغيره استفاده شد. نتايج نشان داد كه گروهي كه تكاليف را به ترتيب ساده به پيچيده انجام دادند و به عنوان بازخورد، كدخطا دريافت كرده بودند عملكرد بهتري از لحاظ پيچيدگي، دقت و رواني نوشتار داشتند. مرحله دوم اين مطالعه همان تأثيرات را بر نمرات نوشتار كه برمبناي توصيفگرهاي ارزيابي آيلتس محاسبه شده بودند بررسي كرد. بدين منظور، پيش آزمون و پس آزمون شركتكنندگان در مرحله اول مطالعه بر اساس آزمون آيلتس نمره گذاري شد. نمرات با استفاده از آزمون تي زوجي مقايسه شدند. نتايج نشان داد كه شركت كنندگان گروه ساده به پيچيده (صرف نظر از نوع بازخورد) و شركتكنندگان گروه پيچيده به ساده كه كدخطا دريافت كرده بودند، در پس آزمون عملكرد بهتري داشتند. براي پيبردن به اينكه چگونه شركتكنندگان در مهارت نوشتار پيشرفت ميكنند، متون شركتكنندگان از نظر توصيفگرهاي ارزيابي نوشتار آيلتس مورد بررسي قرار گرفت. بررسي متون نشان دهندهي بهبود نوشتار شركتكنندگان در تمام توصيفگرها در گروه ساده به پيچده بود. يافتههاي مرحله اول مدل SSARC (تثبيت، سادهسازي، خودكارسازي، بازسازي، پيچيدهسازي) را تصديق كرده و تحليلهاي مرحله دوم الگوي كلي پيشرفت در مهارت نوشتار را نشان ميدهد. اين مطالعه كاربردهايي براي تهيهي مطالب درسي و در نظرگيري تفاوتهاي فردي فراگيران داشت.
-
DataEntry Person
سارا ضيايي
-
identification number
991715007
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
121169
-
english letter approval page
121170
-
number of chapters
5
-
full text
121171
-
full text word latex
121172
-
home pages
121173
-
chapter one
121174
-
second chapter
121175
-
chapter 3
121176
-
chapter 4
121177
-
chapter 5
121178
-
table of contents
121179
-
sources of references
121180
-
english descriptors
: error codes , task sequencing , underlining , the SSARC model , writing development
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value=": error codes" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="task sequencing" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="underlining" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="5"><Field name="english descriptor" Value="the SSARC model" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="6"><Field name="english descriptor" Value="writing development" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
Link To Document :