-
RecordNumber
1273
-
CallNo
ENG3 200
-
Author
شوقي، ريحانه
-
English Author
Reihane Shoghi
-
FarsiTitle
يك رويكرد فرايند محور به تقويت مهارت نوشتن: اثر حوزه ي بازخورد تصحيحي از طريق رسانه ي ديجيتال (همگام و غير همگام) بر پيچيدگي، دقت و شيوايي توليدات نوشتاري زبان آموزان انگليسي به عنوان زبان دوم
-
Title
A process-based approach to writing development: The effect of feedback scope through digital modality (synchronous vs. asynchronous) on complexity, accuracy and fluency of EFL learnersʹ written productions
-
Degree
دكتري
-
Date
09-14-2024
-
Collation
150 p.
-
Supervisor
منصور توكلي
-
Consultor
زهرا اميريان ورنوسفادراني
-
Persain Descriptors
دقت , شيوايي , روش و چگونگي , خوزه ي برخورد , همزمان/همگام , غيرهمگام غير همزمان , پيچيدگي
-
English Abstract
This study examines the effect of different feedback scopes (highly focused and comprehensive) and modalities—synchronous and asynchronous—on the writing development of English as a Foreign Language (EFL) learners, focusing specifically on complexity, accuracy, and fluency. Using a quasi-experimental design, the research involved 150 intermediate EFL learners from Emcan Language Institute in Isfahan, Iran. The participants were divided into five groups: synchronous highly focused, synchronous comprehensive, asynchronous highly focused, asynchronous comprehensive, and a control group receiving conventional feedback. This structure allowed for an analysis of how feedback modalities influence writing across different stages of the writing process. Writing pretests and posttests were conducted using IELTS prompts to assess performance, and feedback was provided over 16 sessions tailored to each group’s modality and scope. The findings revealed significant differences in accuracy and complexity based on feedback type. The synchronous highly focused group achieved the highest accuracy, suggesting that real-time, targeted feedback enhances precision in writing. Additionally, this group showed improvements in complexity, particularly in the revision and editing stages, indicating deeper engagement with the writing process. However, fluency remained unchanged across all groups, suggesting feedback modality does not significantly impact this aspect. The control group, which received conventional feedback, showed the lowest accuracy and minimal complexity improvement, indicating the limitations of traditional feedback in promoting writing development. A key finding was the interaction effect, where the impact of feedback modalities varied across the drafting, revision, and editing phases. This highlights the importance of timing and the nature of feedback in enhancing specific writing skills. The results suggest that synchronous, highly focused feedback significantly improves accuracy and complexity, whereas fluency may require different approaches. This research contributes to the understanding of effective feedback practices in EFL writing instruction and advocates for the integration of synchronous, focused feedback in curricula to optimize writing outcomes. Future studies could explore the long-term effects of these modalities and their application across different learner groups and writing contexts.
-
FarsiAbstract
اين پژوهش اثربخشي دو حوزه ي بازخورد تصحيحي (بشدت متمركز و جامع) را به همراه رسانه هاي بازخورد (همزمان و غير همزمان) بر تقويت مهارت نوشتن به زبان انگليسي به عنوان يك زبان خارجي و به طور ويژه بر پيچيدگي، دقت و شيوايي توليدات نوشتاري زبان دوم مورد بررسي قرار داد. اين تحقيق با استفاده از يك طرح شبه آزمايشي صد و پنجاه زبان آموز انگليسي به عنوان زبان دوم را در آموزشگاه زبان هاي خارجي امكان مورد پژوهش قرار داد. شركت كنندگان به پنج گروه تقسيم شدند، هر گروه انواع مجزاي بازخورد رادريافت كردند: متمركز همزمان، جامع همزمان، متمركز غير همزمان و جامع غير همزمان و يك گروه كنترل كه بازخورد عادي دريافت ميكردند. اين طرح منجر به يك تحليل جامع از چگونگي اثر رسانه هاي بازخورد در مراحل مختلف فرايند نوشتن شد. جمع آوري داده ها مستلزم استفاده از تست تعيين سطح آكسفورد جهت همگون سازي شركت كننده ها بود كه اين فرايند با پيش آزمون ها و پس آزمون هايي كه با استفاده از موضوعات آزمون ايلتس نوشته شده بودند همراه شد. جلسات بازخورد به 16 بخش تقسيم شدند كه در اين مدت بازخورد به صورت فرايند محور به زبان آموزان داده شد. اين بازخورد براي هر گروه به طور اختصاصي بر اساس رسانه و حوزه ارايه داده شد كه منجر به بررسي دقيق اثرات آن بر تقويت مهارت نوشتن شد. اين يافته ها تفاوت هاي قابل توجهي در دقت پيچيدگي و توليدات نوشتاري از طريق رسانه هاي مختلف نشان داد. گروه بازخورد متمركز همزمان بالاترين نمره ي دقت را داشتند كه نشان دهنده اين است كه بازخورد در لحظه دقت در نوشتن را به طور موثري افزايش ميدهد. علاوه بر اين، اين گروه ميزان بالايي از پيچيدگي را در نوشتارشان نشان دادند، به ويژه در مدت زماني كه ويرايش و اصلاحات انجام ميشد كه نشان دهنده ي اين است كه بازخورد همزمان درگيري بيشتري با فرايند نوشتن ايجاد ميكند. در تضاد با دو مورد قبلي نمرات شيوايي در ميان همه ي گروه ها ثابت باقي ماند كه نشان دهنده ي اين است كه رسانه ي بازخورد اين وجه از نوشتن را تحت تاثير قرار نداد. گروه كنترل كه بازخورد عادي دريافت كرد محدوديت هاي روش هاي بازخورد قديمي در تقويت مهارت نوشتن را تاييد كرد. يك اثر ارتباطي قابل توجه مشاهده شد به طوري كه اثر رسانه هاي بازخورد در مراحل ويرايش و اصلاحات متفاوت بودند. اين يافته اهميت بررسي زمان بندي و ماهيت بازخورد را وقتي هدف افزايش مهارت هاي ويژه ي نوشتن در ميان زبان آموزان است تاكيد ميكند. نتايج داده ها نشان ميدهند كه روش هاي بازخورد به شدت متمركز ميتوانند به طور قابل توجهي دقت و پيچيدگي را بهبود بخشند در حالي كه شيوايي احتمالا نيازمند رويكردهاي آموزشي متفاوتي هستند. اين مطالعه منجر به درك بيشتر روش هاي موثر بازخورد در آموزش مهارت نوشتن ميشود. اين تحقيق قابليت رسانه هاي بازخورد همزمان را در افزايش مهارت هاي نوشتن به ويژه از لحاظ دقت، پيچيدگي و شيوايي مورد تاكيد قرار ميدهد. يافته ها بر استفاده از رويكرد هاي فرايند محور در محتواي آموزشي يادگيري زبان خارجي دارد كه نشان ميدهد مدرسان بايد بازخورد همزمان و متمركز را اولويت قرار دهند تا مراحل تقويت مهارت نوشتن را بهينه سازند. تحقيقات آينده ميتوانند اثرات طولاني مدت اين رسانه هاي بازخورد و قابليت اجراي آنها را در ميان گروه هاي مختلف زبان آموز و بافت هاي نوشتاري مختلف مورد بررسي و جستجو قرار دهد.
-
DataEntry Person
ريحانه شوقي
-
identification number
981725002
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
121121
-
english letter approval page
121122
-
number of chapters
5
-
full text
121123
-
full text word latex
121124
-
home pages
121125
-
chapter one
121126
-
second chapter
121127
-
chapter 3
121128
-
chapter 4
121129
-
chapter 5
121130
-
table of contents
121131
-
sources of references
121132
-
english descriptors
process-based learning , writing development , corrective feedback , modality , feedback scope , synchronous , asynchronous , complexity , accuracy , fluency
-
english descriptors - جزئيات
<Records><Record RowID="1"><Field name="english descriptor" Value="process-based learning" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="2"><Field name="english descriptor" Value="writing development" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="3"><Field name="english descriptor" Value="corrective feedback" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="4"><Field name="english descriptor" Value="modality" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="5"><Field name="english descriptor" Value="feedback scope" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="6"><Field name="english descriptor" Value="synchronous" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="7"><Field name="english descriptor" Value="asynchronous" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="8"><Field name="english descriptor" Value="complexity" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="9"><Field name="english descriptor" Value="accuracy" PreSign=" " PostSign=" "/></Record><Record RowID="10"><Field name="english descriptor" Value="fluency" PreSign=" " PostSign=" "/></Record></Records>
-
Link To Document :