-
RecordNumber
1269
-
CallNo
ENG3 198
-
Author
اعتمادفر، پريسا
-
English Author
Parisa Etemadfar
-
FarsiTitle
تاثيركلاس باژگونه ادغام شده با دوره هاي آنلاين گسترده بر پيچيدگي، صحت و رواني نوشتاري فراگيران سطح متوسط زبان خارجي در ايران: تاكيد بر استفاده از استراتژيهاي نوشتن خود تنظيم شده
-
Title
The Effect of Flipped Integrated with MOOCs Classroom Model on Iranian Intermediate EFL Learners’ Writing Complexity, Accuracy, and Fluency: Self-Regulated Writing Strategies in Focus
-
Degree
دكتري
-
Date
1403/09/12
-
Collation
195 p.
-
Supervisor
دكتر حسين براتي
-
Consultor
دكتر عزيزالله دباغي
-
Persain Descriptors
كلاس درس باژگونه , راهبردهاي فراشناختي , دورههاي آنلاين گسترده , راهبردهاي نوشتن خود تنظيم شده , عملكرد كلي نوشتاري , صحت نوشتاري , پيچيدگي نوشتاري , رواني نوشتاري
-
English Abstract
The present study investigated the impact of a flipped classroom integrated with Massive Open Online Courses (MOOCs) model on Iranian EFL learners’ total writing performance, writing accuracy, fluency, and complexity, as well as their use of self-regulated writing strategies. Two intact classes were selected, consisting of sixty intermediate college students who were homogenized through a placement test. The experimental group participated in the flipped classroom integrated with MOOCs, while the control group attended traditional face-to-face writing classes. The experimental group underwent treatment in three phases: pre-class, in-class, and post-class. During the pre-class phase, materials and resources were provided via the Moodle application, a MOOC-based educational platform. In the in-class phase, students engaged in group discussions and interactive feedback sessions and in the post-class phase, they received online support. At the beginning and at the end of the treatment, the participants completed two IELTS essay writing tests along with the Self-Regulated Learning Strategies Questionnaire (SRLSQ). The study revealed that integrating the flipped classroom with MOOCs significantly affected the EFL learnersʹ total writing performance. Such a difference was also observed in their writing accuracy, fluency, and complexity. In terms of the learners’ use of self-regulated writing strategies, the results showed a statistically significant effect of integrating flipped classroom model with MOOCs. The findings underscore the potential of the model to address persistent challenges in writing instruction, offering educators a practical model to enhance both writing accuracy and self-regulated writing strategies in academic contexts.
-
FarsiAbstract
مطالعه حاضر تاثيركلاس باژگونه ادغام شده با دورههاي آنلاين گسترده (موك) را بر عملكرد كلي نوشتاري، صحت، رواني و پيچيدگي نوشتاري فراگيران ايراني زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي و همچنين استفاده آنها از راهبردهاي نوشتن خود تنظيم شده بررسي كرد. شصت دانشجو در سطح متوسط كه با آزمون تعيين سطح همگن شده بودند، انتخاب و به دو گروه آزمايش و كنترل تقسيم شدند. گروه آزمايش در كلاس باژگونه ادغام شده موك شركت كردند، در حالي كه گروه كنترل در كلاسهاي نوشتاري سنتي حضوري شركت كردند. گروه آزمايش در سه مرحله تحت آموزش قرار گرفت: قبل از كلاس، در كلاس و بعد از كلاس. در مرحله قبل از كلاس ، مواد درسي و منابع از طريق برنامه مودل، يك پلتفرم آموزشي مبتني بر دورههاي آنلاين گسترده، ارائه شد. در مرحله در كلاس، دانشآموزان در بحثهاي گروهي و جلسات بازخورد تعاملي شركت كردند. بعد از كلاس، آنها پشتيباني آنلاين دريافت كردند. براي جمعآوري دادهها، شركتكنندگان دو آزمون مقالهنويسي آيلتس همراه با پرسشنامه راهبردهاي يادگيري خود تنظيم شده تكميل كردند، يكي در ابتداي مطالعه به عنوان پيشآزمون و ديگري در پايان بهعنوان پسآزمون. آزمون اول عملكرد كلي نوشتاري، صحت، رواني و پيچيدگي نوشتاري زبانآموزان را ارزيابي كرد، در حالي كه پرسشنامه دوم براي مقايسه استفاده از راهبردهاي نوشتن خود تنظيم شده بين گروههاي آزمايش و كنترل استفاده شد. اين مطالعه نشان داد كه ادغام كلاس درس باژگونه با دورههاي آنلاين گسترده (موك)، تأثير مثبتي بر عملكرد كلي نوشتاري زبانآموزان ايراني، همچنين صحت، رواني و پيچيدگي نوشتاري در تمام زيرمجموعههاي آنها به جز تعداد نارواني ها در رواني نوشتاري و نسبت نوع به كل در پيچيدگي نوشتاري داشت. از نظر استفاده زبانآموزان از راهبردهاي نوشتن خود تنظيم شده ، نتايج نشان داد كه ادغام كلاس درس باژگونه با دورههاي آنلاين گسترده تأثير مثبت و معناداري بر استفاده كلي گروه آزمايش از استراتژيهاي خودتنظيم شده و بهبود قابل توجهي در ابعاد روش، عملكرد، و محيط اجتماعي داشت. اين مطالعه پيامدهاي استفاده از كلاس درس باژگونه و دورههاي آنلاين گسترده (موك)، براي طراحي و آموزش در كلاسهاي نوشتاري را مورد بحث قرارداد. به طور كلي، يافتههاي اين مطالعه براي معلمان، مدرسان و طراحان دورههاي آموزشي قابل توجه است و نشان ميدهد كه آنها بايد از مزاياي كلاسهاي باژگونه و دورههاي آنلاين گسترده در دورههاي نوشتاري آكادميك استفاده كنند. اين مطالعه از ادغام ابزارها و پلتفرم هاي فناورانه در تدريس حمايت ميكند و بر ارزش يادگيري تركيبي تأكيد دارد.
-
DataEntry Person
پريسا اعتمادفر
-
identification number
991725001
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
118566
-
english letter approval page
118567
-
number of chapters
4
-
full text
118568
-
full text word latex
118569
-
home pages
118570
-
chapter one
118571
-
second chapter
118572
-
chapter 3
118573
-
chapter 4
118574
-
table of contents
118575
-
sources of references
118576
-
english descriptors
flipped classroom , metacognitive strategies , MOOCs , self-regulated writing strategies , total writing performance , writing accuracy , writing complexity , writing fluency
-
english descriptors - جزئيات
-
Link To Document :