-
RecordNumber
1266
-
CallNo
ENG3 197
-
Author
الزبيدي، دعاء
-
English Author
Duaa Kadhim Al-Zubaidi
-
FarsiTitle
تاثير يادگيري معكوس بر تمايل دانشجويان عراقي به برقراري
-
Title
The Effect of Flipped Teaching on Iraqi Intermediate EFL Studentsʹ Willingness to Communicate, Autonomy and Language Achievement
-
Degree
دكتري
-
Date
July 2024
-
Collation
233 p.
-
Supervisor
سعيد كتابي
-
Persain Descriptors
autonomy, flipped teaching, language achievement, willingness to communicate
-
English Abstract
Flipped teaching as one of the most recent approaches in language education has attracted a lot of attention in recent years. The present study investigated the role of flipped teaching in Iraqi EFL learnersʹ WTC, autonomy, and language achievement. In so doing, the study used a quasi-experimental design with 90 high school student who were divided into two groups of control and experimental (45 in control and 45 in experimental group). Participants were at the intermediate level. They were all teenaged females with the age mean of 17 studying at a school in Iraq. One of these classes was the experimental group in which flipped education was used, and the other class was considered as the control group in which traditional method of instruction was utilized. All participants were selected based on convenience sampling. the Babel English Language placement test was employed. To evaluate learnerʹs proficiency, the selected version of The Babel English Language Placement Test, an official test was utilized. The flipped method was considered as the treatment in the experimental group. In the control group, the teacher taught in the class and gave homework and assignment to the students to do them at home. In the experimental group, students watched some videos prepared by the teacher or ready-made videos on YouTube to learn the material at home. Then, inside the class, students were required to do the practice and classwork. While they were doing the activities, the teacher monitored them and answered their questions. The results of the study indicated that there was a statistically significant difference between experimental and control groups with regard to their WTC and autonomy in which experimental group had higher WTC and autonomy than the control group. Besides, it was found that the experimental group got higher language achievement than the control group. Furthermore, Iraqi EFL studentsʹ attitude in general neither refused the new approach, nor readily accepted it with strong confidence, and the more students expressed willingness to take course(s) using the flipped learning approach, assuming more effective learning in the flipped classroom, the more interested they were in the flipped classroom. Moreover, those who preferred the traditional classroom assumed better learning outcome as far as group discussion can be ensured. Therefore, this research can make the material developers integrate flipped approach into EFL curriculum. Also, EFL teachers can be aware of the advantages of using this method in their teaching.
-
FarsiAbstract
آموزش معكوس به عنوان يكي از جديدترين رويكردهاي آموزش زبان در سال هاي اخير توجه بسياري را به خود جلب كرده است. مطالعه حاضر نقش آموزش معكوس را در تمايل به برقراري ارتباط، خودمختاري و پيشرفت زبان آموزان عراقي بررسي كرد. بدين منظور، پژوهش از يك طرح نيمه آزمايشي با 90 دانش آموز دبيرستاني استفاده كرد كه به دو گروه كنترل و آزمايش (45 نفر در گروه كنترل و 45 نفر در گروه آزمايش) تقسيم شدند. شركت كنندگان در سطح متوسط بودند. همه آنها دختران نوجوان با ميانگين سني 17 سال بودند كه در مدرسه اي در عراق تحصيل مي كردند. يكي از اين كلاس ها، گروه آزمايش بود كه در آن از آموزش معكوس استفاده شد و كلاس ديگر به عنوان گروه كنترل در نظر گرفته شد كه در آن از روش سنتي آموزش استفاده شد. تمامي شركت كنندگان بر اساس نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند. براي سنجش ميزان مهارت زبان دانش آموزان، از آزمون تعيين سطح زبان انگليسي بابل استفاده شد. هر آزمون شامل چهار بخش از 25 آيتم خواندني، دستوري و واژگاني است. در اين تحقيق 20 گويه از قسمت هاي مختلف بر اساس سطح متوسط انتخاب شد. تمايل به برقراري ارتباط به زبان دوم از طريق مقياس توسعه يافته توسط Peng (2010) برآورد شد. اين مقياس تمايل دانش آموزان را براي برقراري ارتباط در داخل و خارج از كلاس از طريق 27 گويه ارزيابي مي كند. به منظور جمع آوري داده ها در مورد استقلال فراگيران، پرسشنامه ژانگ و لي (2004) اقتباس شد. اين پرسشنامه شامل دو بخش و شامل 30 گويه است كه 11 مورد آن مقياس درجه بندي ليكرت است كه از هرگز تا هميشه با هر عبارت متغير است. روش معكوس به عنوان مداخله گر در گروه آزمايش در نظر گرفته شد. در گروه كنترل، معلم در كلاس به تدريس پرداخت و تكاليف را به دانشآموزان داد تا آنها را در خانه انجام دهند. در گروه آزمايش، دانش آموزان براي يادگيري مطالب در خانه، چند فيلم تهيه شده توسط معلم يا فيلم هاي آماده را در يوتيوب تماشا كردند. سپس در داخل كلاس، دانش آموزان ملزم به انجام تمرين و كار كلاسي شدند. در حين انجام فعاليت ها، معلم آنها را زير نظر گرفت و به سؤالات آنها پاسخ داد. نتايج مطالعه نشان داد كه بين گروههاي آزمايش و كنترل از نظر تمايل به برقراري ارتباط و خودمختاري تفاوت آماري معنيداري وجود دارد كه در آن گروه آزمايش تمايل به برقراري ارتباط و خودمختاري بالاتري نسبت به گروه كنترل داشتند. همچنين مشخص شد كه گروه آزمايش پيشرفت زباني بالاتري نسبت به گروه كنترل داشتند. اين تحقيق مي تواند توليدكنندگان محتوا را وادار كند كه رويكرد معكوس را در برنامه درسي ادغام كنند. همچنين معلمان زبان انگليسي مي توانند از مزاياي استفاده از اين روش در تدريس خود آگاه شوند.
-
DataEntry Person
دعاء الزبيدي
-
identification number
991735032
-
field
آموزش زبان انگليسي (پژوهش محور)
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
78287
-
english letter approval page
78288
-
number of chapters
5
-
full text
78289
-
full text word latex
78290
-
home pages
78291
-
chapter one
78292
-
second chapter
78293
-
chapter 3
78294
-
chapter 4
78295
-
chapter 5
78296
-
table of contents
78297
-
sources of references
78298
-
english descriptors
خودمختاري، آموزش معكوس، پيشرفت زبان، تمايل به برقراري ارتباط
-
english descriptors - جزئيات
-
supervisor outside the university
Dr. Zargham Ghabanchi
-
Link To Document :