-
شماره ركورد
24903
-
شماره راهنما
SPO3 129
-
نويسنده
الركابي، ليث
-
عنوان
ارائه الگوي كاربردي از عوامل موفقيت مربيان فوتبال در ردههاي پايه(9-14) سال عراق
-
مقطع تحصيلي
دكتري
-
رشته تحصيلي
مديريت ورزشي
-
دانشكده
علوم ورزشي
-
تاريخ دفاع
1404/03/12
-
صفحه شمار
96 ص .
-
استاد راهنما
دكتر مسعود نادريان جهرمي
-
استاد مشاور
دكتر حميدرضا ميرصفيان
-
كليدواژه فارسي
مربيان فوتبال , عوامل موفقيت , AHP فازي , تئوري داده بنياد , مهارت تاكتيكي , مهارت فني
-
چكيده فارسي
هدف اصلي اين پژوهش ارائه الگويي از عوامل موفقيت مربيان فوتبال پايه (9-14) ساله عراق بود. تحقيق حاضر از لحاظ هدف توسعه اي- كاربردي بوده و براساس نحوه گردآوري دادهها توصيفي-تحليلي است كه به شيوه ميداني و كتابخانهاي و با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه مقايسه زوجي انجام شده است. همچنين از نوع تحقيقات تركيبي ميباشد كه هم به صورت كمي و هم به صورت كيفي انجام شده است. نمونه آماري اين پژوهش كليه افراد متخصص و خبره درزمينه ورزش فوتبال و حوزه مربيگري شامل مربيان فوتبال، اساتيد دانشگاه و مديران باسابقه باشگاههاي فوتبال و داوران با درجه بين المللي(26 نفر) بودند . نمونه گيري به صورت هدفمند انجام شد. ابزار گردآوري اطلاعات در تحقيق حاضر در مرحله اول مصاحبه با متخصصان و در مرحله دوم پرسشنامه محقق ساخته بود. تحليل دادهها با استفاده از تئوري داده بنياد و روش AHP فازي انجام شده است. پس از دسته بندي نهايي مفاهيم و بر اساس پارادايم شش گانه تعداد 28 مقوله فرعي به دست آمد كه در 6 مولفه اصلي يعني پديده محوري، مقولههاي علي، عوامل زمينه اي، عوامل ماخله گر، مقولههاي راهبردي و مقولههاي پيامدي جايگذاري شدند. در نهايت از نظر مصاحبه شوندگان عوامل موثر بر موفقيت مربيان فوتبال عامل مهارتهاي فني و تاكتيكي با وزن 208/0 در رتبه اول، مهارت تصميم گيري با وزن 185/0 در رتبه دوم، مهارت مديريت تيمي با وزن 177/0 در رتبه سوم، دانش و آگاهي علمي با وزن 169/0 در رتبه چهارم، روابط حرفهاي و حمايت اجتماعي با وزن 125/0 در رتبه پنجم ، مهارت روانشناختي با وزن 108/0 در رتبه ششم و در نهايت همكار و حامي بودن با وزن 028/0 در رتبه هفتم قرار دارد.
-
كليدواژه لاتين
Football coaches , success factors , fuzzy AHP , grounded theory , tactical skills , technical skills
-
عنوان لاتين
Presentation of a Practical Model of Success Factors for Football Coaches in Youth Categories (Ages 9-14)
-
گروه آموزشي
مديريت ورزش
-
چكيده لاتين
The main objective of this research was to present a model of success factors for youth football coaches (ages 9-14) in Iraq. This study is applied and developmental in nature and is descriptive-analytical based on data collection methods, conducted through fieldwork and library research using interviews and pairwise comparison questionnaires. It is also a mixed-methods research that was carried out both quantitatively and qualitatively. The statistical sample included all specialists and experts in the field of football and coaching, including football coaches, university professors, experienced football club managers, and international referees (26 participants). The sampling was done purposefully. The data collection tools in this research included interviews with specialists in the first phase and a researcher-designed questionnaire in the second phase. Data analysis was conducted using grounded theory and fuzzy AHP methods. After the final categorization of concepts and based on the six-paradigm framework, 28 subcategories were identified and placed into six main components: core phenomenon, causal categories, contextual factors, intervening factors, strategic categories, and consequential categories. Ultimately, according to the interviewees, the factors affecting the success of football coaches were ranked as follows: technical and tactical skills (weight 0.208) in first place, decision-making skills (weight 0.185) in second place, team management skills (weight 0.177) in third place, scientific knowledge and awareness (weight 0.169) in fourth place, professional relationships and social support (weight 0.125) in fifth place, psychological skills (weight 0.108) in sixth place, and being a colleague and supporter (weight 0.028) in seventh place.
-
تعداد فصل ها
5
-
لينک به اين مدرک :