-
شماره ركورد
24857
-
شماره راهنما
MAN3 200
-
نويسنده
امامي، مهدي
-
عنوان
طراحي الگوي هم آفريني ارزش با رويكرد بازاريابي معكوس بنگاه به بنگاه (مورد مطالعه: شركت هاي تعاوني دانش بنيان استان اصفهان)
-
مقطع تحصيلي
دكتري
-
رشته تحصيلي
مديريت بازرگاني - بازاريابي
-
دانشكده
علوم اداري و اقتصاد
-
تاريخ دفاع
1404/06/08
-
صفحه شمار
202 ص.
-
استاد راهنما
علي صنايعي , علي كاظمي
-
كليدواژه فارسي
هم آفريني ارزش , بازاريابي معكوس , رضايت تامين كننده , بسيج منابع تامين كننده , مديريت ارتباط با تامين كننده , سهم نوآوري تامين كننده
-
چكيده فارسي
در فضاي رقابتي كسب و كارهاي دانشبنيان، همآفريني ارزش با رويكرد بازاريابي معكوس به مفهوم تعامل هدفمند و مشاركت فعال ميان خريدار و تأمينكننده با تمركز بر خلق راهحلهاي نوآورانه و ارتقاي متقابل كسبوكارهاست؛ بهگونهاي كه خريدار با ايفاي نقشي راهبردي، فرآيند انتخاب و مديريت تأمينكنندگان را هدايت كرده و زمينهاي براي همكاري اثربخش و ارتقاي ارزش مشترك فراهم ميسازد. هدف از پژوهش حاضر، بسط الگوي همآفريني ارزش با رويكرد بازاريابي معكوس بنگاه به بنگاه در شركتهاي تعاوني دانشبنيان استان اصفهان ميباشد. دادههاي اين پژوهش در دو مرحله كمي و كيفي جمعآوري شدند. در مرحله كيفي، به منظور جمعآوري 13 مصاحبه نيمهساختاريافته، از نظرات نخبگان، مديران و خبرگان دانشگاهي استفاده شد و سپس با روش تحليل مضمون، مفاهيم و مضامين مرتبط با متغيرها بهدست آمدند و دستهبندي شدند. سپس با مطالعه ادبيات نظري پيشين، مدل مفهومي پژوهش و سوالات پژوهش طراحي گرديد. دادههاي مرحله كمي از طريق پرسشنامه با مقياس طيف 5تايي ليكرت جمعآوري شد. سپس در بخش كمي، با استفاده از روش مدلسازي معادلات ساختاري و با كمك نرمافزار Smart PLS3، در سطح 308 نفر از مديران و كارشناسان شركتهاي فعال تعاوني دانشبنيان استان اصفهان اعتبارسنجي شد. با توجه به يافتههاي پژوهش، چارچوب مفهومي ارائهشده پيرامون دستهبندي ابعاد و مؤلفههاي همآفريني ارزش با رويكرد بازاريابي معكوس بنگاه به بنگاه در شركتهاي تعاوني دانشبنيان استان اصفهان، دستاورد بخش كيفي است. بر اساس نتايج بهدستآمده از تحليل مضمون و مطالعه پيشينه پژوهش، رضايت تأمينكننده، بسيج منابع تأمينكننده، مديريت ارتباط با تأمينكننده و سهم نوآوري تأمينكننده بهعنوان متغيرهاي الگوي همآفريني ارزش با رويكرد بازاريابي معكوس معرفي شدند. نتايج حاصل از معادلات ساختاري و ضرايب مسير نشان داد كه رضايت تأمينكننده، بسيج منابع تأمينكننده، مديريت ارتباط با تأمينكننده و سهم نوآوري تأمينكننده بر همآفريني ارزش با رويكرد بازاريابي معكوس رابطه تأثير مثبت و معناداري دارند. در اين بين، بيشترين و كمترين تأثير را به ترتيب مديريت ارتباط با تأمينكننده و رضايت تأمينكننده بر همآفريني ارزش با رويكرد بازاريابي معكوس داشتند.
-
كليدواژه لاتين
Value Co-creation , Reverse Marketing , Supplier Satisfaction , Mobilizing Supplier Resources , Supplier Relationship Management , Supplier Innovation Contribution
-
عنوان لاتين
Designing a Value Co-Creation Model with a Reverse Marketing Approach in Business-to-Business Context (The Case of Knowledge-Based Cooperatives in Isfahan Province)
-
گروه آموزشي
مديريت
-
چكيده لاتين
Abstract
In the competitive environment of knowledge-based businesses, value co-creation through a reverse marketing approach refers to purposeful interaction and active collaboration between the buyer and the supplier, with a focus on generating innovative solutions and fostering mutual business growth. In this context, the buyer plays a strategic role by guiding the supplier selection and management process, thereby creating a platform for effective collaboration and the enhancement of shared value. The aim of this study is to develop a business-to-business value co-creation model based on a reverse marketing approach within knowledge-based cooperative companies in Isfahan Province. The data for this study were collected in two phases: qualitative and quantitative. In the qualitative phase, 13 semi-structured interviews were conducted with experts, managers, and academic professionals. Using thematic analysis, key concepts and themes related to the research variables were extracted and categorized. Subsequently, based on the findings from the qualitative phase and a review of the existing theoretical literature, the conceptual model and research questions were developed. In the quantitative phase, data were collected using a five-point Likert scale questionnaire. The model was then validated using structural equation modeling (SEM) with the help of Smart PLS3 software, based on responses from 308 managers and experts of active knowledge-based cooperative companies in Isfahan Province. According to the research findings, the proposed conceptual framework—developed based on the classification of dimensions and components of value co-creation with a reverse marketing approach in knowledge-based cooperatives—is an outcome of the qualitative phase. Based on the results of thematic analysis and literature review, supplier satisfaction, supplier resource mobilization, supplier relationship management, and supplier innovation contribution were identified as the core variables of the model. The results of structural equation modeling and path coefficients revealed that all these variables have a significant and positive impact on value co-creation through a reverse marketing approach. Among them, supplier relationship management had the greatest effect, while supplier satisfaction had the least.
-
تعداد فصل ها
5
-
لينک به اين مدرک :