-
شماره ركورد
24586
-
شماره راهنما
EDU2 799
-
نويسنده
اسدي، مائده
-
عنوان
ارزشيابي شبكۀ آموزشي دانشآموزان (شاد) از ابعاد آموزشي، فني وسازماني از ديدگاه معلمان ابتدايي شهر اصفهان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
تكنولوژي آموزشي
-
دانشكده
علوم تربيتي و روان شناسي
-
تاريخ دفاع
1403/10/30
-
صفحه شمار
97 ص .
-
استاد راهنما
دكتر اعظم اسفيجاني
-
استاد مشاور
نگين برات دستجردي
-
كليدواژه فارسي
ارزشيابي , سيستم مديريت يادگيري , شبكه آموزشي دانشآموزان(شاد) , ابعاد آموزشي , ابعاد فني , ابعاد سازماني
-
چكيده فارسي
سيستمهاي مديريت يادگيري سيار بهعنوان يكي از ابزارهاي نوين در حوزه آموزش و يادگيري، نقش مهمي در تسهيل فرآيندهاي آموزشي ايفا ميكنند. ارزيابي كيفيت اين شبكهها از منظر كاربران مختلف، ميتواند به بهبود عملكرد و كارايي آنها كمك كند. پژوهش حاضر با هدف ارزشيابي شبكه آموزشي دانشآموزان(شاد) از ابعاد آموزشي، فني و سازماني از ديدگاه معلمان ابتدايي شهر اصفهان انجام شده است. اين پژوهش از حيث هدف، كاربردي و از لحاظ روش تحقيق، توصيفي از نوع پيمايشي ميباشد. جامعه آماري پژوهش عبارتست از معلمان شاغل رسمي دورۀ ابتدايي آموزش و پرورش شهر اصفهان كه عضو شبكۀ شاد بودند و تجربۀ استفاده از اين سيستم را داشتند (925N=) كه با از فرمول كوكران،272 نفر به عنوان نمونه برآورد شدند.ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته با درجه بندي ليكرت بود كه با توجه به مباني نظري در حوزهي سيستم مديريت يادگيري و پرسشنامه كريمي قرطماني( 1397) تنظيم شده است. جهت روايي پرسشنامه از روايي محتوايي و براي سنجش پايايي پرسشنامه از روش آلفاي كرونباخ استفاده گرديد. تجزيه و تحليل سوالات اين پژوهش با استفاده از نرمافزار آماري اس پي اس اس نسخۀ 26 در دو سطح توصيفي و استنباطي انجام شد. بخش توصيفي شامل شاخصهاي آماري مانند؛ فراواني، درصد فراواني، نمودارهاي مربوطه ميباشد. همچنين در بخش استنباطي از آزمون كولموگروف ـ اسميرنف جهت سنجش نرمال بودن توزيع متغيرها ، از آزمون تي تك نمونهاي جهت ارزشيابي شبكۀ شاد استفاده شده است.يافتههاي پژوهش نشان ميدهد، ميزان كيفيت شبكۀ شاد در خصوص ابعاد آموزشي و فني بيش از حد متوسط بوده و در بعد سازماني كمتر از سطح متوسط است و كيفيت كلي شبكۀ شاد نيز از منظر معلمان ابتدايي شهر اصفهان بالاتر از حد وسط است .دلايل مطلوبيت ابعاد آموزشي و فني شامل قابليت چاپ و ذخيره مطالب، حضور و غياب آسان، ابزارهاي ارتباطي متنوع، محيط امن، ابزار نظرسنجي، طراحي زيبا و كاربرپسند، كاهش خطاها و دسترسي آسان به مرورگرها است. در مقابل، مشكلات بعد سازماني شامل دسترسي سخت به پشتيباني، بياطلاعي كاربران از ارتباط با تيم پشتيباني، نبود مشوق براي معلمان، كمبود آموزشهاي لازم و توضيحات ناكامل در نسخه جديد است كه منجر به كاهش رضايت كاربران شده است.
-
كليدواژه لاتين
evaluation , learning management system , educational network of students (Shad) , educational Aspects , technical Aspects , organizational Aspects
-
عنوان لاتين
evaluation of the Students’ educational network (SHAD) in educational, technical, and organizational aspects from the Isfahan primary teachers’ perspectives
-
گروه آموزشي
علوم تربيتي
-
چكيده لاتين
Mobile learning management systems play a significant role in facilitating educa-tional processes as one of the modern tools in the field of teaching and learning. evaluating the quality of these systems from the perspective of different users can contribute to improving their performance and efficiency. The present research aims to evaluate the educational network for students (SHAD) from educational, technical, and organizational dimensions from the perspective of primary school teachers in Isfahan. This research is applied in terms of purpose and descriptive in terms of research method, being of the survey type. The statistical population of the study consisted of formal primary school teachers in Isfahan who were mem-bers of the SHAD network and had experience using this system. They were se-lected using the sampling method, considering the six districts of education, through cluster sampling in district 6 (N=925) 272 of which were selected accord-ing the Cochranʹs formula. The research tool was a researcher-made questionnaire using a Likert scale, which was prepared based on theoretical foundations in the field of learning management systems and the questionnaire by Karimi Qartmani (2018). For the validity of the questionnaire, content validity was used, and for reliability assessment, Cronbachʹs alpha method was applied. The analysis of the research questions was conducted using SPSS software version 26 at both descrip-tive and inferential levels. The descriptive section includes statistical indicators such as frequency, percentage frequency, and relevant charts. Additionally, in the inferential section, the Kolmogorov-Smirnov test was used to assess the normality of variable distributions, and a one-sample t-test was used to evaluate the Shad network. The findings of the research indicate that the quality of the Shad net-work regarding the educational and technical dimensions is above average, while in the organizational dimension, it is below average. Considering that the quality of two out of the three dimensions
-
تعداد فصل ها
5
-
لينک به اين مدرک :