-
شماره ركورد
24445
-
شماره راهنما
MAN3 193
-
نويسنده
الساعدي، علي
-
عنوان
بسط الگو قابليتهاي بداهه گرايى استراتژيك در شركتهاي دانشبنيان با رويكرد تجربه مشتري (موردمطالعه سازمان سرمايهگذاري در عراق)
-
مقطع تحصيلي
دكتري
-
رشته تحصيلي
مديريت بازرگاني - رفتارسازماني و مديريت منابع انساني
-
دانشكده
علوم اداري و اقتصاد
-
تاريخ دفاع
1403/12/15
-
صفحه شمار
154 ص.
-
استاد راهنما
دكتر علي كاظمي
-
استاد مشاور
دكتر آذرنوش انصاري
-
كليدواژه فارسي
بداهه گرايى استراتژيك ، , شركتهاي دانشبنيان ، , تجربه مشتري، , تحليل مضمون
-
چكيده فارسي
در قرن 21، شركتها و مؤسسات دانشبنيان با سرعتي غيرقابل تصور در حال تجديد ساختار براي پاسخ به شرايط محيطي، بهويژه در زمينه تجربه مشتري هستند. اين شركتها به اين نتيجه رسيدهاند كه مشتريان عامل حياتي براي بقاي آنها و حفظ برتري رقابتي به شمار ميروند.پژوهش حاضر با هدف توسعه الگوي قابليتهاي بداههگرايي استراتژيك در شركتهاي دانشبنيان و با رويكرد به تجربه مشتري، بر روي سازمان سرمايهگذاري در عراق تمركز دارد. اين مطالعه به روش كيفي تحليل انجام شده است. براي تحليل دادهها از روش تحليل مضمون با استفاده از مدل كلارك و براون (2006) بهره گرفته شده است. ابزار جمعآوري اطلاعات بخش كيفي، مصاحبههاي نيمهساختاريافته و عميق بود كه با استفاده از دو مرحله كدگذاري (باز و محوري) تحليل گرديد. جامعه پژوهش شامل استارتاپهاي فناورانهاي بود كه حدود 10 سال سابقه حضور رسمي در عراق داشتند. از بين مديران ارشد و كارشناسان اين شركتها، 12 نفر بهصورت تصادفي انتخاب و مصاحبههايي با آنها انجام گرفت. پس از تحليل يافته هاي بخش كيفي، تعداد 253كد باز، 69كد محوري و 14مقوله اصلي استخراج شدند.براي اعتبارسنجي، به بازخورد مصاحبهشوندگان و نظرات كارشناسان خارجي مراجعه شد.پس از تحليل دادههاي كيفي با توجه به مدل بسط يافته، براي جمع آوري داده هاي بخش كمي جامعه آماري شامل 384 نفر از كاركنان شركتهاي مختلف دانشبنيان (استارتاپهاي فناوري) انتخاب شدند. براي سنجش متغيرهاي پژوهش، اطلاعات ميداني با استفاده از پرسشنامهاي متشكل از 36 شاخص جمعآوري گرديد و مقولههاي بداههگرايي استراتژيك و توأمان مقوله تجربه مشتري در آن مورد سنجش قرار گرفت. روايي سازه پرسشنامه، با تأييد اساتيد دانشگاه و پايايي آن با استفاده از آلفاي كرونباخ بررسي گرديد، كه در تمامي موارد بالاتر از 7/0 بود. براي تجزيه و تحليل دادهها از نرمافزارهاي SmartPls و SPSS استفاده شد. همچنين، مدل دروني پژوهش بر اساس ساختار علي و با استفاده از تكنيك حداقل مربعات جزئي آزمون و نتايج بار عاملي استاندارد متغيرها تأييد شد.نتايج حاصل از آزمون فرضيه ها حاكي از آن است كه قابليتهاي بداهه گويي استراتژيك بر بداهه گويي راهبردي تأثير مثبت و معنيدار دارد.بداهه گويي راهبردي بر بداهه گويي عملكرد تأثير مثبت و معناداري دارد.همچنين، بداهه گويي راهبردي بر بداهه گويي عملكرد با نقش تعديلگر تجربه مشتري تأثير دارد.
-
كليدواژه لاتين
strategic improvisation, , knowledge-based companies, , customer experience, , content analysis
-
عنوان لاتين
The expansion of agile strategic capabilities in knowledge-based companies with a customer experience approach (case study of an investment organization in Iraq).
-
گروه آموزشي
مديريت
-
چكيده لاتين
In the 21st century, knowledge-based companies and institutions are undergoing unprecedented restructuring to adapt to environmental conditions, particularly regarding customer experience. These companies have realized that customers are critical for their survival and competitive advantage. This research aims to develop a model for strategic improvisational capabilities in knowledge-based companies with a focus on customer experience, specifically studying the Investment Organization in Iraq. The study employs a qualitative analysis method, utilizing thematic analysis based on the Clark and Brown (2006) framework. Data collection for the qualitative section involved semi-structured and in-depth interviews, which were analyzed through two coding phases (open and axial). The research population comprised technological startups with roughly ten years of official presence in Iraq. Twelve senior managers and experts from these companies were randomly selected for interviews. After analyzing the qualitative findings, 253 open codes, 69 axial codes, and 14 main categories were extracted. For validation, feedback from interviewees and comments from external experts were consulted.Following the qualitative data analysis, a quantitative section was conducted, involving a sample of 384 employees from various knowledge-based companies (technology startups). Field data collection was carried out using a questionnaire consisting of 36 indicators to assess the categories of strategic improvisation and customer experience. The construct validity of the questionnaire was confirmed by university professors, and its reliability was evaluated using Cronbachʹs alpha, with all values exceeding 0.7.Data analysis was performed utilizing SmartPLS and SPSS software. Furthermore, the internal model of the research was tested based on a causal structure using the partial least squares technique, confirming the standardized factor loadings of the variables. The results from hypothesis testing indicate that strategic improvisational capabilities positively and significantly impact strategic improvisation. Strategic improvisation, in turn, has a positive and significant effect on performance improvisation. Moreover, strategic improvisation influences performance improvisation with the moderating role of customer experience.
-
تعداد فصل ها
5
-
لينک به اين مدرک :