-
شماره ركورد
24332
-
شماره راهنما
MAN2 1012
-
نويسنده
رضائي ادرياني ، نسرين
-
عنوان
تحليل تأثير حمايت هاي مراكز رشد دانشگاهي در موفقيت شركت هاي مستقر در دانشگاه هاي دولتي شهر اصفهان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كارآفريني - كسب و كار الكترونيكي
-
دانشكده
علوم اداري و اقتصاد
-
تاريخ دفاع
29/10/1403
-
صفحه شمار
132 ص.
-
استاد راهنما
دكتر علي صفري
-
استاد مشاور
دكتر هادي تيموري
-
كليدواژه فارسي
مركز رشد، , شركت هاي دانش بنيان، , كارآفريني دانشگاهي، , كارآفريني فناورانه
-
چكيده فارسي
مراكز رشد دانشگاهي، به عنوان نهاد هاي حياتي، با ارائه حمايت هاي گوناگون، مي توانند بر موفقيت شركت هاي مستقر در دانشگاه ها تأثير مثبت گذارند. اين حمايت ها شامل ارائه فضاي كسب و كار، منابع مالي، مشاوره ي حرفه اي، ارتباطات بازاريابي است كه به شركت ها در راستاي توسعه و نوآوري كمك مي كنند. اين پژوهش به بررسي اهميت حمايت مراكز رشد دانشگاهي مي پردازد، زيرا مراكز رشد به افراد نوآور و كارآفرين كمك مي كنند كه بتوانند با توجه به ايده هاي فناورانه خود شركت هايي را ايجاد كرده و با ريسك كمتري به موفقيت دست يابند و از اين طريق در بازار هاي ملي و بين المللي رقابت نمايند. از جنبه هاي مثبت استقرار واحد هاي فناور در مراكز رشد اين است كه علاوه بر تأمين زير ساخت هاي فيزيكي و مشاوره هاي مديريتي دائماً تحت ارزيابي و كنترل مديران مراكز رشد قرار دارند و وضعيت كار شركت ها بررسي و به آن ها در جهت افزايش رشد شركت كمك مي شود. هدف اصلي اين پژوهش بررسي اثر بخشي حمايت هاي ارائه شده توسط مراكز رشد دانشگاهي در افزايش موفقيت شركت هايي است كه در دانشگاه هاي دولتي شهر اصفهان مستقر هستند. جامعه ي آماري شركت هاي مستقر در مركز رشد دانشگاه هاي دولتي شهر اصفهان است. اين پژوهش از لحاظ هدف كاربردي و از لحاظ ماهيت توصيفي- پيمايشي است، براي برآورد حجم نمونه از فرمول كوكران براي جوامع معلوم استفاده شده است كه بر اساس فرمول نمونه مورد نظر حداقل به 85 نفر از مديران شركت هاي مستقر نياز مي باشد كه پژوهشگر به تعداد 110 پرسشنامه ي محقق ساخته داراي روايي و پايايي مورد قبول متشكل از 24 سوال، در بين شركت هاي مستقر توزيع كرده است و 105پرسشنامه (براي هر شركت يك پرسشنامه) جهت تجزيه و تحليل بازگردانده شد. داده هاي حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزارهاي SPSS24 و Amos24 تحليل شده اند. نتايج حاصل از تحليل داده ها نشان داد كه حمايت هاي فكري و معنوي(حمايت هاي مشاوره اي، آموزش هاي مديريتي و قانوني) و حمايت هاي مادي و تجهيزات(مالي، بازار يابي، تجهيزات و خدمات، فضاي اداري و تجاري سازي دانش) بر موفقيت شركت هاي مستقر مؤثر مي باشد. در چهار چوب اين پژوهش سعي در ارائه توصيه هاي عملي براي تصميم گيران و سياست گذاران در زمينه توسعه صنعت و كارآفريني انجام شده است، تا از اين حمايت ها به صورت بهينه در جهت افزايش رقابت پذيري و نوآوري شركت ها و در نهايت تقويت اقتصاد منطقه عمل كنند.
-
كليدواژه لاتين
incubation center, , knowledge-based companies, , academic entrepreneurship, , technological entrepreneurship
-
عنوان لاتين
Analyzing the Effect of the Support of Academic Incubation Center on the Success of Companies located in the Public Universities of Isfahan City
-
گروه آموزشي
مديريت
-
چكيده لاتين
Academic incubation centers, as vital institutions, can positively affect the success of companies based in universities by providing various support. These supports include the provision of business space, financial resources, professional advice, marketing communications that help companies in the direction of development and innovation. This research examines the importance of supporting academic incubation centers, because incubation centers help innovative and entrepreneurial people to create companies based on their technological ideas and achieve success with less risk and thus compete in national and international markets. One of the positive aspects of establishing technology units in incubation centers is that in addition to providing physical infrastructure and management consulting, they are constantly under the evaluation and control of managers of incubation centers, and the work status of companies is checked and they are helped to increase the growth of the company. The main purpose of this research is to investigate the effectiveness of the support provided by academic incubation centers in increasing the success of companies that are based in the public universities of Isfahan city. The statistical population is companies based in the incubation center of public universities in Isfahan city. This research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of sample size. Cochranʹs formula for known communities has been used to estimate the sample size. According to the sample formula, at least 85 managers of established companies are needed. The researcher distributed 110 researcher-made questionnaires with accepted validity and reliability consisting of 24 questions among established companies and 105 questionnaires (one questionnaire for each company) were returned for analysis. The data obtained from the questionnaires were analyzed using SPSS24 and Amos24 software. The results of data analysis showed that intellectual and spiritual support (consulting support, managerial and legal training) and material support and equipment (financial, marketing, equipment and services, office space and commercialization of knowledge) are effective on the success of established companies. In the framework of this research, an attempt has been made to provide practical recommendations for decision-makers and policy makers in the field of industry development and entrepreneurship, in order to use these supports optimally in order to increase the competitiveness and innovation of companies and ultimately strengthen the regional economy.
-
تعداد فصل ها
5
-
لينک به اين مدرک :