-
شماره ركورد
24128
-
شماره راهنما
SPO2 1003
-
نويسنده
منصوري، علي
-
عنوان
تاثير يك دوره فعاليتهاي هوازي بر استرس تحصيلي دانشآموزان پسرمقطع متوسطه شهرستان مباركه
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
تربيت بدني و علوم ورزشي - رفتارحركتي
-
دانشكده
علوم ورزشي
-
تاريخ دفاع
1403/6/26
-
صفحه شمار
53 ص.
-
استاد راهنما
دكتر احمدرضا موحدي
-
كليدواژه فارسي
فعاليتهاي هوازي , استرس تحصيلي , دانشآموزان , شهرستان مباركه
-
چكيده فارسي
ﻫﺪف از انجام پژوهش حاضر، بررسي تاثير يك دوره فعاليت هوازي بر استرس تحصيلي دانشآموزان مقطع متوسطه شهرستان مباركه بود. جامعه آماري اين پژوهش عبارت است از كليه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول كه در سال تحصيلي 1403-1402 در دبيرستان هاي دولتي شهر مباركه به تحصيل مشغول بودند. نمونه تحقيق از ميان دانش آموزان پسر غير ورزشكار به صورت در دسترس انتخاب شدند. اندازه گيري استرس تحصيلي دانشآموزان با استفاده از از پرسشنامه استرس تحصيلي گادزلا (1991) قبل و بعد از مداخله انجام شد. تعداد 30 نفر از دانش آموزان كه نمرات بالاتري از استرس تحصيلي را گزارش نمودند انتخاب شدند و به طور مساوي در دو گروه كنترل و گروه تجربي (هر كدام 15 نفر) قرار گرفتند. گروه تجربي تمرين هوازي شاتل ران را به مدت 10 جلسه تمرين انجام دادند. از آزمون كلموگروف- اسميرنوف (K.S) براي بررسي طبيعي بودن توزيع داده ها و از آزمون t مستقل براي تحليل داده ها با بهره گيري از نرم افزار SPSS نسخه 27 استفاده شد. نتايج نشان داد كه يك دوره فعاليتهاي هوازي ده جلسه اي باعث بهبود استرس تحصيلي دانشآموزان مي شود.
-
كليدواژه لاتين
aerobic activity , academic stress , students , Mobarakeh City
-
عنوان لاتين
The Effect of a Period of Aerobic Activity on Academic Stress Among Male High School Students in Mobarakeh County
-
گروه آموزشي
رفتار حركتي و مديريت ورزش
-
چكيده لاتين
The aim of this study was to investigate the effect of a period of aerobic activity on academic stress among high school students in Mobarakeh city. The statistical population comprised all male students in the first year of high school attending public schools in Mobarakeh during the 2023-2024 academic year. The sample included non-athlete male students selected through convenience sampling. Academic stress was measured using the Gadzella Academic Stress Questionnaire (1991) before and after the intervention. Thirty students reporting higher levels of academic stress were selected and equally divided into a control group and an experimental group (15 students each). The experimental group participated in shuttle run aerobic exercises for ten sessions. The Kolmogorov-Smirnov test was used to assess the normality of data distribution, and independent t-tests were conducted for data analysis using SPSS version 27. Results indicated that a ten-session aerobic activity program significantly improved academic stress among students.
-
تعداد فصل ها
5
-
لينک به اين مدرک :