-
شماره ركورد
24038
-
شماره راهنما
EDU2 783
-
نويسنده
محمدي قلعه سفيدي، مريم
-
عنوان
بررسي رابطه انگيزش شغلي و توسعه حرفه اي با نقش ميانجي گري خود توسعه اي بين معلمان دوره دوم متوسطه شهرستان نجف آباد
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت آموزشي
-
دانشكده
علوم تربيتي و روان شناسي
-
تاريخ دفاع
1403/06/28
-
صفحه شمار
110 ص.
-
استاد راهنما
دكتر رضا هويدا
-
كليدواژه فارسي
انگيزش شغلي , توسعه حرفه اي , خود توسعه اي , معلمان دوره متوسطه
-
چكيده فارسي
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسي رابطه انگيزش شغلي و توسعه حرفه اي با نقش ميانجي خود توسعه اي بين معلمان دوره دوم متوسطه شهرستان نجف آباد بود. اين پژوهش از نظر هدف، كاربردي و از لحاظ ماهيت، توصيفي از نوع همبستگي بوده است. جامعه آماري اين پژوهش كليه معلمان دوره دوم متوسطه شهرستان نجف آباد در سال 1402-1403 برابر با 250 نفر بود كه از اين تعداد بر اساس جدول كرجسي مورگان(1970)، 148 نفر به طور تصادفي به روش نمونه گيري طبقهاي نسبتي انتخاب شدند. به منظور گردآوري اطلاعات از روش ميداني با استفاده از ابزار پرسش نامه انگيزش شغلي لوداهل وكيچنر(1965)، پرسش نامه توسعه حرفهاي نيوجرسي)2014( و پرسش نامه اصلاح شده خود توسعه اي پيدلر(2001) استفاده شد.پايايي هر سه پرسش نامه با استفاده از ضريب آلفاي كرونباخ به ترتيب 8/0، 87/0، 91/0 محاسبه شد. براي تجزيه و تحليل اطلاعات در دو سطح توصيفي و استنباطي از نرم هاي افزارهاي SPSS و PLS Smart استفاده شد. يافتههاي پژوهش نشان داد كه بين انگيزش شغلي و توسعهحرفهاي با نقش ميانجيگري خود توسعهاي معلمان رابطه وجود دارد. اما رابطه بين انگيزش شغلي و توسعه حرفهاي معلمان معنادار نبود (026/0= .(r همبستگي بين انگيزششغلي و خودتوسعهاي معنادار است. همچنين بين خودتوسعهاي و توسعه حرفهاي رابطه معنادار وجود دارد. در نهايت مشخص شد كه بين ادراك معلمان در زمينهي انگيزششغلي، توسعهحرفهاي و خودتوسعهاي برحسب ويژگيهاي جمعيت شناختي(جنسيت، رتبه، سابقه و تخصص) معلمان تفاوت معناداري وجود ندارد. براساس يافته هاي پژوهش، پيشنهاد ميگردد، سازمان آموزش و پرورش با ترتيب دادن كارگاههاي آموزشي غنيتر و به روزتر براي معلمان، زمينه توسعه حرفهاي آنان را فراهم نمايند تا موجب افزايش دانش، مسئوليت حرفهاي و انگيزه لازم در شغل شان شود. اين امر باعث مي شود تا معلمان بتوانند در مسير خودآگاهي، خلاقيت، مهارتهاي ارتباطي مؤثر و در نهايت خود توسعهاي قرار گيرند.
-
كليدواژه لاتين
job motivation , professional development , self-development , secondary school teachers
-
عنوان لاتين
Investigation the relationship between job motivation and professional development with the mediating role of self-development of secondary school teachers in Najaf Abad city
-
گروه آموزشي
علوم تربيتي
-
چكيده لاتين
The purpose of this research was to investigate the relationship between job motivation and professional development with the mediating role of self-development of secondary school teachers in Najaf Abad city. This research was applied in terms of purpose and descriptive in nature. The statistical population of this research was 250 people of all secondary school teachers in Najaf Abad city in 1402-1403, of which 148 people were randomly selected based on krejcie & Morgan table (1970) by proportional stratified sampling method. In order to collect information, a field method was used using the Ludahl Kitchener (1965) job Motivation Questionnaire,the New Jersey Professional Development Questionnaire (2014) and the revised Piedler Self-Development Questionnaire (2001). The reliability of all three questionnaires with Cronbachʹs alpha coefficient was calculated as 0.87 and 0.91 respectively. SPSS and PLS Smart software were used for data analysis with the mediating role, teachersʹ self-development is effective (β=0.143), but the relationship between teachersʹ job motivation and professional development was not significant (r=0.026). The correlation between job motivation and self-development is significant. Finally, it was found that there is no significant difference between the teachersʹ perception of job motivation, professional development and self-development according to teachersʹ demographic characteristics (gender, rank, experience). Based on the research findings, it is suggested that the education organization Arranging richer and more up-to-date educational workshops for teachers to provide the basis for their professional development in order to increase their knowledge, professional responsibility and necessary motivation in their jobs. This allows teachers to be on the path of self-awareness, creativity, effective communication skills and ultimately self-development.
-
تعداد فصل ها
5
-
لينک به اين مدرک :