-
شماره ركورد
23595
-
شماره راهنما
ECO2 818
-
نويسنده
خادميان زاده، ريحانه
-
عنوان
تأثير همهگيري كرونا بر آموزش به تفكيك نواحي آموزش و پرورش شهر اصفهان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
علوم اقتصادي- اقتصاد شهري
-
دانشكده
علوم اداري و اقتصاد
-
تاريخ دفاع
بهمنماه 1402
-
صفحه شمار
99 ص.
-
استاد راهنما
رزيتا مويدفر
-
استاد مشاور
شكوفه فرهمند
-
توصيفگر فارسي
آموزش , آموزش مجازي , كوويد-19 , ارزشيابي
-
چكيده فارسي
با شروع ناگهاني كوويد 19 و همه¬گير شدن آن سراسر جهان دستخوش تحولي عظيم شد. يكي از اين تحولات، تغيير و تحول در سيستم آموزش و پرورش و روي آوردن به آموزش مجازي به جاي آموزش حضوري بود.
هدف از پژوهش حاضر تبيين تأثير همهگيري كرونا بر آموزش در شهر اصفهان است. بدين منظور با كسب نظرات معلمان و دانشآموزان و با استفاده از آمارهاي رسمي فرضيه¬هاي پژوهش بررسي شده¬اند. جامعه آماري شامل كليه معلمان و دانشآموزان در نواحي شش¬گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان بوده است و نمونه¬گيري به روش تصادفي طبقه¬بندي شده انجام شده است. براي كسب نظرات معلمان و دانشآموزان از پرسش¬نامه محقق ساخته استفاده شد. تجزيه و تحليل دادهها با استفاده از روش¬هاي آماري توصيفي و استنباطي انجام شده است.
نتايج حاصل از پژوهش نشان داد مطابق با اظهارات معلمان و دانشآموزان پس از همهگيري كرونا و مجازيشدن آموزش، ميزان يادگيري و كيفيت ارزشيابي كاهشيافته است. همچنين ميانگين مشكلات مالي ناشي از همهگيري براي والدين دانشآموزان از نظر معلمان بيشتر از حد متوسط و از نظر دانشآموزان كمتر از حد متوسط بوده است. تجزيه و تحليل دادهها و آمارهاي رسمي پژوهش نيز مؤيد افزايش ميانگين معدل مدارس در آموزش مجازي در تمام نواحي به جز ناحيه 2 و 6 مي¬باشد. همچنين تجزيه و تحليل اين دادهها نشان داد كه تأثير همهگيري كرونا بر نسبت ترك تحصيل فقط در ناحيه 6 كه ناحيه¬اي ضعيف و فقيرنشين است معني¬دار مي¬باشد و اين نسبت در دوران آموزش مجازي افزايش يافته¬است.
-
توصيفگر لاتين
Education , virtual education , covid-19 , evaluation
-
عنوان لاتين
The impact of the corona epidemic on education by the education districts of Isfahan city
-
گروه آموزشي
اقتصاد
-
چكيده لاتين
With the sudden onset of Covid-19 and its epidemic, the whole world underwent a huge transformation. One of these changes was the change in the education system and switching to virtual education instead of face-to-face education.
The purpose of the current research is to explain the effect of the corona epidemic on education in Isfahan city. For this purpose, by obtaining the opinions of teachers and students and using official statistics, the hypotheses of the research have been examined. The statistical population included all teachers and students in the six educational districts of Isfahan city, and the sampling was done by stratified random method. A researcher-made questionnaire was used to obtain teachersʹ and studentsʹ opinions. Data analysis was done using descriptive and inferential statistical methods.
The results of the research showed that according to the statements of teachers and students, after the corona epidemic and the virtualization of education, the amount of learning and the quality of evaluation have decreased. Also, the average financial problems caused by the pandemic for parents of students were higher than the average from the point of view of the teachers and lower than the average from the point of view of the students. The analysis of data and official statistics of the research also confirms the increase of the average average of schools in virtual education in all districts except districts 2 and 6. Also, the analysis of these data showed that the effect of the corona epidemic on the dropout ratio is significant only in district 6, which is a weak and poor district, and this ratio has increased during virtual education.
-
تعداد فصل ها
5
-
لينک به اين مدرک :