-
RecordNumber
1399
-
CallNo
ENG2 763
-
Author
نصراصفهاني، صدف
-
English Author
Sadaf Nasr Esfahani
-
FarsiTitle
بررسي ذهنيت و پشتكار دانشآموزان زبان انگليسي به عنوان پيشبينيكنندههاي سازگاري آنها با گروه در كلاس
-
Title
Investigating EFL Students’ Mindset and Grit as Predictors of Their Person-Group Fit in Classes
-
Degree
كارشناسي ارشد
-
Date
1404/07/06
-
Collation
82 p .
-
Supervisor
نورالله زرين آبادي
-
Consultor
محمد تقي شاه نظري درچه
-
Persain Descriptors
ذهنيت , ذهنيت رشد , عزم , پايداري در تلاش , همخواني فرد–گروه , تطابق نيازها و منابع , ويژگيهاي مكمل , زبانآموزان ايراني , يادگيري زبان انگليسي , سازگاري آكادميك
-
English Abstract
In recent years, research has underscored the importance of mindset and grit in educational success, particularly in language learning, where learners’ beliefs about the malleability of their abilities influence their motivation and achievement. Nevertheless, despite substantial empirical attention to these constructs, their potential role in shaping learners’ perceptions of social and academic compatibility within group-based classroom contexts remains underexplored. The present study sought to investigate whether mindset and grit predict various dimensions of person–group fit, including needs–supplies match, goal similarity, and complementary attributes. A quantitative, correlational design was employed with 200 intermediate-level Iranian EFL learners, who completed the Language Mindset Inventory (Lou & Noels, 2017), the L2 Grit Scale (Teimouri et al., 2020), and the Person–Group Fit Scale (Kristof-Brown et al., 2019). Regression analyses indicated that growth mindset significantly predicted overall person–group fit, particularly needs–supplies match and complementary attributes, whereas persistence, a key component of grit, also emerged as a meaningful predictor. In contrast, consistency of interest did not demonstrate a significant association. These findings underscore the importance of adaptive psychological traits in fostering EFL learners’ social and academic integration, suggesting that language classrooms should cultivate both individual growth and group cohesion.
-
FarsiAbstract
در سالهاي اخير، تحقيقات نشان دادهاند كه ذهنيت نقش مهمي در نتايج آموزشي ايفا ميكند، بهويژه در يادگيري زبان، جايي كه باورهاي دانشآموزان درباره قابليت رشد تواناييهايشان تأثير زيادي بر انگيزه، تابآوري و دستاوردهاي آنها دارد. بهطور مشابه، اراده كه با تلاش مداوم و علاقه ثابت در طول زمان شناخته ميشود، بهعنوان يك پيشبينيكننده موفقيت در محيطهاي آموزشي چالشبرانگيز معرفي شده است. با اين حال، اطلاعات كمي در مورد اينكه چگونه اين ويژگيهاي روانشناختي تأثير ميگذارند بر ادراكات دانشآموزان از همخواني اجتماعي و آكادميك آنها در كلاسهاي گروهي وجود دارد. هدف اين مطالعه، بررسي اين است كه آيا اين ويژگيها بهعنوان پيشبينيكنندههايي براي ابعاد همخواني با گروه، مانند تطابق نيازها و منابع، شباهت اهداف و ويژگيهاي مكمل عمل ميكنند. براي اين منظور، طراحي كمي و همبستگي بهكار گرفته شد و از سه مقياس معتبر شامل مقياس ذهنيت زبان، مقياس اراده زبان دوم و مقياس همخواني با گروه استفاده گرديد. مطالعه بر روي 200 زبانآموز ايراني با سطح متوسط انجام شد كه از طريق روش نمونهگيري راحتي انتخاب شدند. نتايج نشان داد كه ذهنيت رشد بهطور معناداري پيشبينيكننده همخواني با گروه، بهويژه در زمينههاي تطابق نيازها و ويژگيهاي مكمل بود. علاوه بر اين، پايداري، يكي از مولفههاي كليدي اراده، بهعنوان پيشبينيكننده قويتري از همخواني با گروه شناخته شد. در مقابل، ثبات علاقه نتايج معناداري با همخواني با گروه نداشت. اين يافتهها نقش اساسي ويژگيهاي روانشناختي در شكلدهي به ادراكات زبانآموزان از تطابق اجتماعي و آكادميك آنها با همكلاسيهايشان را نشان ميدهد و بهطور خاص پيشنهاد ميدهد كه تقويت ذهنيت رشد و پايداري ميتواند تجارب اجتماعي و آكادميك زبانآموزان را در محيطهاي گروهي بهبود بخشد. اين مطالعه براي معلمان زبان پيشنهادات مهمي دارد، از جمله لزوم ايجاد محيطهاي يادگيري كه هم رشد فردي و هم همبستگي گروهي را پرورش دهند.
-
DataEntry Person
صدف نصراصفهاني
-
identification number
4021724039
-
field
آموزش زبان انگليسي
-
educational group
زبان و ادبيات انگليسي
-
persain approval page
148242
-
english letter approval page
148243
-
number of chapters
5
-
full text
148244
-
full text word latex
148245
-
home pages
148246
-
chapter one
148247
-
second chapter
148248
-
chapter 3
148249
-
chapter 4
148250
-
chapter 5
148251
-
table of contents
148252
-
sources of references
148253
-
english descriptors
Mindset , Grit , Person–Group Fit , Needs–Supplies Match , Complementary Attributes , EFL Learners
-
english descriptors - جزئيات
-
Link To Document :